5 wyróżników Liceum LifeSkills
Indywidualna Strategia Edukacyjna Ucznia
A. raport predyspozycji wyróżników charakterologicznych oraz trendów temperamentu,
ról w zespole
B. wskazówki dotyczące ról zawodowych do których uczeń jest predysponowany
C. plany zadań dla wzmacniania oraz testowania wyróżników ucznia w tym liczne
dzieła autorskie ucznia – wzmocnienie przyszłego CV ucznia
D. wspieranie kluczowych decyzji ucznia, biznesowym i społecznym zapleczem Rady Programowo
Naukowej Liceum. Dla absolwenta 7 letnia gwarancja mentorska w tym konsultacje
strategiczno/inwestorsko/prawne dla jego startupów
E. obycie z właścicielstwem w Projekcie Moje Życie.
Kompetencje 21 wieku
– wzmacniane i certyfikowane
A. nacisk edukacyjny na rozwiązywanie problemów emocjonalnych i materialnych
B. współpraca zespołowa & projektowa, dzieła autorskie
C. przedsiębiorczość i umiejętność zmiany teraźniejszości
D. możliwość uzyskania Certyfikatu LifeSkills – ważnego elementu przyszłego
CV ucznia
E. obowiązkowa nauka gry w szachy
F. możliwość realizacji autorskich/laboratoryjnych projektów z praktykami biznesowego
zaplecza Liceum – wstęp do przyszłych startupów – również po ukończeniu Liceum.
Właściwe inspiracje – nauka, kultura i sztuka
A. nowatorskie ujęcie podstawy programowej – ponad 30 lekcji rocznie w muzeach,
laboratoriach itp.
B. pedagogicznie wsparte autorskie lekcje, każdego ucznia
C. prace projektowe – minimum 5 projektów rocznie – każdy uczeń
D. użyteczny kontakt z mentorami ze świata praktyki rynkowej & społecznej
E. szkoła po godzinach – projekty Rady Programowo Naukowej Liceum z Rodzicami uczniów
F. minimum 12 wyjść do teatru, muzeum w każdym roku szkolnym
G. minimum 12 godzin lekcji teatralno – improwizacyjnych w każdym semestrze
H. 5 publicznych, wystąpień scenicznych każdego ucznia w roku szkolnym.
Umiejętność argumentacji
A. przygotowywane przez 4 miesiące, 8 minutowe mowy użyteczne po polsku na scenie teatralnej
oraz po angielsku, 1 x w każdym semestrze + liczne debaty podczas zajęć lekcyjnych
B. użyteczne, krótkie eseje pisane w ciągu roku – w trakcie zajęć z języka polskiego
i godzin wychowawczych.
C. pokonywanie barier komunikacji i negocjacji, przeżywanie trudnych rozmów
– wsparcie warsztatowe, użyteczne symulacje oraz scenki.
Monitoring wybranej ścieżki specjalizacji
A. wsparcie wyboru drogi edukacyjnej – możliwość ścieżki specjalizacji
B. język polski – jako narzędzie komunikacji z samym sobą i otoczeniem
C. matematyka – jako kluczowy przedmiot dla rozwiązywania problemów przyszłości ucznia.
D. biologia, chemia, medycyna – jako wyróżniki dla ścieżki medycznej
E. fakultety
F. dodatkowe zajęcia grupowe, indywidualne w tygodniu szkolnym + weekendowe zajęcia
Matury Wysokich Lotów (klasa maturalna ewentualnie rok wcześniej)
G. możliwość uzyskania Indywidualnego Trybu Nauki.