Szkoła po godzinach

Począwszy od lutego, zapraszamy Państwa, w ramach serwisu dla Środowiska LIFESKILLS, na pełne wiedzy o człowieku i jego barierach świadomości, spotkania ze specjalistą, określanym przez media i klientów, jako jeden z najbardziej wpływowych oraz dyskretnych mentorów w Polsce – Robertem Kroolem.

W każdym miesiącu proponujemy 2 terminy do wyboru dla Rodziców, Pedagogów oraz osób bezpośrednio związanych z naszym Liceum oraz Fundacją LIFESKILLS. Każde 2 terminy miesięczne, to 1 etap tematyczny w sprawie istotnej: świadomości naszych życiowych ról i ich zmian wymuszanych przez los. Z tymi zmianami związane są kompetencje emocjonalne, które są osią – udanych, bądź nieudanych zmian, wymiennie kryzysów – w życiu każdego z nas…

Spotkania odbywają się w naszym Liceum po godzinach, każdorazowo zaczynają się o godz. 19.00 i kończą około 20.30. Liczba miejsc ograniczona do 16 osób, pierwszeństwo mają nasi Rodzice i Pedagodzy – udział bezpłatny, zaś Osoby z zewnątrz, jeśli będą miejsca – płacą 150 zł.

Uwaga: to nie są spotkania dla naszych Uczniów!

W pakiecie: wprowadzenie do wiedzy, dyskusja, rekomendacje sprawdzonej literatury, wytyczne i użyteczne zadania domowe, poczęstunek oraz materiał do notatek.

Prowadzenie: Robert Krool i zaproszeni Goście.

O programie zimowo – wiosennym 2018

Początek naszej podróży, to zatrzymanie się nad archetypami ról życiowych. Będą nam towarzyszyć obrazowe przykłady z mitów słowiańskich, nordyckich, syberyjskich, żydowskich oraz dalekowschodnich. Przewodnikiem – będzie twórczość Josepha Cambella, a inspiracją – jego koncepcja „Wędrówki bohatera”.

Role życiowe, jak powszechnie wiadomo, to: matka, ojciec, dziadek, babcia, brat, siostra, córka, syn…. Z punktu widzenia reżyserii, łatwo je pomylić, zwłaszcza gdy w środowisku rodzinnym panuje skrajność: biedy lub dobrostanu. Chodzi naturalnie nie tylko o warunki bytu, ale przede wszystkim o stany emocjonalne panujące w układzie rodzinnego klanu. Ich zewnętrzne emanacje, twarze, współcześnie mówiąc – interfejsy – są tylko konsekwencją: fałszywie dodatnich wartości lub powierzchownych postrzegań… Rzecz w tym, że spora grupa osób dorosłych nie wchodzi w rolę krytycznych, przenikliwych uczniów. Z lekkością obsadzają rolę wyznawców, ślizgających się po „łatwiźnie emocjonalnej” parafrazując słowa Thomasa Manna. I tak właśnie dochodzimy do jądra sprawy, czyli lądujemy w zacienionych kultem intelektu kompetencjach emocjonalnych, ściśle związanych z tak poszukiwaną obecnie edukacją osób dorosłych…

Użyteczna problematyka

Poważną, wewnętrzną barierą inicjacyjną dla Rodzica jest przysłowiowe odcięcie pępowiny wobec młodego człowieka. Matki i Ojcowie w różny sposób przeżywają ten rytuał życia, jednakże najczęściej mylą swoje role i w pogubieniu – acz jednakoż w tęsknocie – próbują wrócić na siłę do „ustawień fabrycznych”. Te ostatnie są niestety już tylko echem minionych czasów, gdy nasze dzieci, były jeszcze dziećmi. Jest to wygodna, znana każdemu postawa kontrolera, śledczego i… finalnie obrażonego oprawcy.

Czy istnieją inne drogi? A może inne sposoby postrzegania tej samej sytuacji? A co jeśli ludzie zmagają się z tymi rytuałami od wieków i mamy na ten temat ugruntowaną wiedzę…? Jak zauważył Ionesco, „….to pytania oświecają, a nie odpowiedzi” – zapewnimy zatem Państwu właściwą dawkę, właściwych pytań, ale i ugruntowany zastrzyk użytecznych odpowiedzi, zadań do praktycznego zastosowania.

Zachęcamy do zgłaszania się i rezerwacji miejsc już teraz!

Terminy na 2018:

  • 8 lub 22 lutego 2018 – Wprowadzenie do roli archetypów oraz rytuałów w codzienności w decyzjach
  • 8 lub 22 marca 2018 – Wprowadzenie do roli mitu w moim życiu (8 marca rozpoczynamy wyjątkowo o godzinie 19:30)
  • 12 lub 26 kwietnia 2018 – Uważność na właściwie bariery
  • 10 maja 2018 – Uważność na właściwe role, decyzje i rytuały

Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: liceum@lifeskills.pl podając imię, nazwisko oraz wybrany termin/terminy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *