12 września 2016

Aktualności klasowe

 

                                                     Klasa 1 Liceum Ogólnokształcącego LifeSkills Nr 1

Klasa 2 Liceum Ogólnokształcącego LifeSkills Nr 1

Klasa 3 Liceum Ogólnokształcącego LifeSkills Nr 1

  • 21.02.2019 – MISTRZOSTWA WARSZAWY SZKÓŁ NIEPUBLICZNYCH W NARCIARSTWIE ALPEJSKIM I SNOWBORDZIE

W czwartek, 21 lutego trzech naszych uczniów reprezentowało Liceum LifeSkills w XIII Mistrzostwach Warszawy szkół niepublicznych w narciarstwie alpejskim i snowboardzie. Mimo mało sprzyjającej aury, humory dopisywały. Jasiek Zawiliński wywalczył medal w roczniku 2002. Michał Sztyk Szymański został medalistą w roczniku 2000 natomiast Bartek Perkowski został Mistrzem Warszawy meldując się na najwyższym stopniu podium! Z wszystkich uczniów jesteśmy dumni i gratulujemy osiągnięć!!!

  • 14.02.2019 – MANUFAKTURA CUKIERKÓW

14 lutego Walentynki w naszej szkole upłynęły bardzo kolorowo i słodko, klasa pierwsza uczestniczyła w warsztatach cukierniczych poświęconych tworzeniu lizaków. W tym celu udaliśmy się do Manufaktury Cukierków na Powiślu, najpierw wysłuchaliśmy wykładu o procesie tworzenia masy, temperaturze, barwnikach oraz systemie sprzedaży. Następnie obejrzeliśmy cały proces barwienia masy oraz  własnoręcznie wykonaliśmy lizaki w formie serc, kulek, świderków. Pełni  zadowolenia i słodyczy wróciliśmy do LifeSkills  🙂

  • 13.02.2019 – MUZEUM FARMACJI

W ramach lekcji w terenie realizowaliśmy zajęcia w Muzeum Farmacji, warsztaty miały charakter interdyscyplinarny i poświęcone były zagadnieniu substancji narkotycznych. Temat analizowaliśmy pod kątem chemicznym, biologicznym, prawnym oraz historycznym. Ustaliliśmy, że rośliny o działaniu narkotycznym były wykorzystywane od najdawniejszych lat, m.in. w celach leczniczych, militarnych oraz obrzędach religijnych. Poznaliśmy historię ich stosowania w różnych kulturach. Wspólnie zastanawialiśmy się jakie są konsekwencje używania substancji o działaniu psychoaktywnym? W jaki sposób wykrywa się je w organizmie?

  • 24.01.2019 – WARSZTATY Z PAŃSTWEM KIROV

Style myślenia, style działania i cztery kolory to kluczowe zagadnienia podczas warsztatów zorganizowanych przez Państwa Nadię i Nikolaya Kirov. Zastanawialiśmy się, jak rozmawiać językiem naszego rozmówcy? Doszliśmy do wniosku, że jesteśmy zróżnicowani i dobrze, najważniejsze, żeby zachować szacunek co do naszej odmienności. Było dużo praktyki, a takie zajęcia lubimy najbardziej 🙂 Dzięki wiedzy jaką zyskaliśmy, każdy nasz projekt będzie lepiej zarządzany 🙂

  • 23.01.2019 – MUZEUM PLAKATU

Klasa druga w ramach lekcji w terenie z Wiedzy i Społeczeństwa była w Muzeum Plakatu, omawialiśmy wystawę „Inspiracja-interakcja-internet. Wyzwania cyfrowego świata.” Wszystkie pracy zwracały uwagę na zagrożenia i konsekwencje związane z powszechnym korzystaniem z nowych technologii. Dla młodych ludzi Internet obecnie stanowi źródło wiedzy, informacji, jest także wsparciem w nauce, miejscem rozrywki i realizacji zainteresowań oraz miejscem wyrażania siebie, kreowania swojego wizerunku oraz nawiązywania i budowania relacji społecznych. To także sfera interakcji społecznych, niosących za sobą zarówno doświadczenia pozytywne i negatywne. Korzystając z mediów elektronicznych nastolatki mogą zetknąć się z różnymi formami zagrożeń, w różnych sferach życia. W toku dyskusji doszliśmy do wniosku, że najważniejsze jest znalezienie złotego środka.

  • 21.01.2019 – DZIEŃ BABCI I DZIEŃ DZIADKA

Z okazji Dnia Babci i Dziadka zorganizowaliśmy akcję wyślij kartkę do swoich dziadków. Każdy kto miał życzenie mógł wypisać i wysłać kartkę W dzisiejszym zabieganym świecie nie trudno zapomnieć o osobach, które miały wpływ na nasze życie, a teraz są w mniejszym stopniu obecne. Dlatego Liceum LifeSkills pamięta i zachęca do wyrażania życzeń, podziękowań. Moc gorących życzeń popłynęła do naszych Babć i Dziadków. Wszystkim Babciom i Dziadkom życzymy zdrowia, miłości, uśmiechu oraz zadowolenia z dzieci i wnuków 🙂

  • 18.01.2019 – LODOWISKO PKiN

Coraz niższe temperatury i promienie słoneczne stały się zachętą do wyjścia na lodowisko. W ramach zajęć z wychowania fizycznego udaliśmy się na łyżwy w celu doskonalenia swoich umiejętności łyżwiarskich. Wykonywanie pierwszych ślizgów na lodowej tafli było nie lada wyzwaniem. Oczywiście nie obyło się bez kilku wywrotek, jednak zachęcani przez naszych nauczycieli Pana Jarosława i Panią Lucynę nie poddawaliśmy się i coraz płynniej przemieszczaliśmy się po lodowisku. Śmiech, dużo ruchu i zabawy to były wyróżniki tych zajęć. Tym samym sezon łyżwiarski w LifeSkills rozpoczął się na dobre 🙂

  • 17.01.2019 – MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO

Klasa pierwsza lekcję historii realizowała w formie lekcji w terenie w Muzeum Powstania Warszawskiego, temat to „Stolica w ruinach”. Pytaniem kluczowym wokół którego koncentrowały się zajęcia, było to, dlaczego zniszczenie Warszawy było tak bolesnym ciosem dla naszego Narodu? W trakcie zajęć omówiliśmy straty i zniszczenia, jakich doznała Warszawa w okresie II wojny światowej, uwzględniając szczególnie okres walk powstańczych. Zajęcia miały charakter pracy w grupach, przy wykorzystaniu materiałów źródłowych oraz wystawy. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć różne etapy dewastacji stolicy, zarówno w kontekście zabudowań, straty w ludziach, dokumentów oraz zniszczeń społecznych i psychologicznych.

  • 10.01.2019 – MUZEUM NARODOWE

Podczas zajęć w Muzeum Narodowym omówiliśmy zagadnienie malarzy, którzy przenieśli wizje literackie Sienkiewicza tworzone „ku pokrzepieniu serc” na płótno. Były sceny batalistyczne, pejzażowe, portrety oraz wiele najważniejszych momentów w historii Polski. Na podstawie fragmentów utworów Henryka Sienkiewicza oraz charakterystyk malarzy – bohaterów jego utworów – omówiliśmy poglądy pisarza na sztukę i współczesnych mu artystów. Literackie wizje i opisy bitew, historycznych bohaterów i męczeństwa pierwszych chrześcijan konfrontowane są z obrazami Jana Matejki, Józefa Brandta i Henryka Siemiradzkiego. Podczas zajęć młodzież wykonała kartę pracy składającą się z zadań rozwijających umiejętności analizy tekstu, odkrywania  i dostrzegania zależności i wyciągania wniosków. 

  • 09.01.2019 – GALERIA ZACHĘTA – WYSTAWA „BARDZO RÓŻNIE I BARDZO DOBRZE”

Zajęcia w terenie tym razem realizowaliśmy w Galerii Zachęta. „Bardzo różnie i bardzo dobrze” to tytuł wystawy w Zachęcie, która stała się punktem wyjścia do dyskusji i warsztatów. Początek zajęć stanowił wprowadzenie do tematu, ustaliliśmy jaka jest różnica pomiędzy muzeum a galerią. Poza tym dokonaliśmy charakterystyki grafiki w ogóle oraz grafiki użytkowej. Tytułowa różnorodności odnosi się zarówno do bogactwa technik, jak i prezentowanych prac, które mogliśmy zobaczyć. Druga część zajęć miała charakter pracy warsztatowej. Podczas warsztatów wykonaliśmy prace, liczył się tu pomysł, spostrzegawczość, kreatywność i współpraca, inspiracje były różne, zobaczcie w naszej galerii 🙂

  • 13.12.2018 – MOWY UŻYTECZNE – KLASA II i III

13 grudnia odbyły się Mowy Użyteczne uczniów klasy drugiej i trzeciej. Oświetlani przez reflektory, wydają się nieustannie przekraczać granice światła i ciemności. Poruszanie się po niewielkiej przestrzeni sceny, jest prawdziwym wyzwaniem, przed którym stanęli ponownie. Jednak oni nie z takimi trudnościami już  się mierzyli podczas swojej krótkiej, ale niezwykle intensywnej  przygody z teatrem. Po raz kolejny w swoim mowach zaprezentowali istotne kwestie, dotyczące ich doświadczeń życiowych, sukcesów, wyzwań. Tego rodzaju przedsięwzięcia, w których cyklicznie uczestniczy nasza młodzież, pozwalają przełamać obawy, strach, wstydliwość i nabrać pewności podczas publicznych wystąpień.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 12.12.2018 – MOWY UŻYTECZNE – KLASA I

Mowy użyteczne klasy pierwszej już za nami! Myśl przewodnia wieczoru to powodzenie w życiu, tym razem gościliśmy w Domu Literatury na starówce. Godziny przygotowań pod czujnym okiem mentorów: Roberta Kroola i Wojciecha Czarnoty,  dużo emocji, a efekt zachwycający! 🙂 Młodzież stawiała dociekliwe pytania,  budzące uważność i przenikliwość. To był długi wieczór, pełen ważnych pytań zachęcających do refleksji, szczególnie w tym świątecznym czasie.

  • 11.12.2018 – WARSZTATY BIOLOGICZNE – SERCE

Takie zajęcia bardzo lubimy, klinika weterynaryjna, serce na stole i uczniowie ze ścieżki medycznej w roli chirurgów! 🙂 Tym razem zajęcia z Biologii miały charakter praktyczny i polegały na badaniu serca. To wszystko zawdzięczamy Państwu, jako rodzicom, mama ucznia klasy drugiej, Piotra Pietruszkiewicza dostarczyła dwa serca pobrane od dzika oraz dzięki uprzejmości mamy naszego ucznia Bazylego. Dzięki pomocy Pani Doktor Joanny Karaś -Tęczy mieliśmy niepowtarzalną szansę, żeby ćwiczenia na sercu odbyły się w specjalistycznej klinice weterynaryjnej na Mokotowie. Najpierw lekarz weterynarii dokonał wprowadzenia do tematu, opowiedział o budowie, funkcjach serca, a następnie omawiał i pokazywał wszelkie elementy. Uczniowie mieli okazję użyć narzędzi medycznych oraz wykonać cięcia na sercu. Takie lekcje na długo pozostają w pamięci.

  • 29.11.2018 – AKCJA #WSZYSCY DO WIOSEŁ

Bardzo lubimy ideę pomagania, dlatego uczniowie Liceum LifeSkills wsparli akcję #WszyscyDoWioseł, tym razem pomoc popłynęła do Hospicjum onkologicznego św. Krzysztofa. Projekt ma na celu, zebranie środków na zakup niezbędnego sprzętu medycznego dla hospicjum. Pływanie na ergometrach odbyło się w strefie Silver na stadionie Legii.

  • 28.11.2018 – BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO

Klasa druga tym razem realizowała lekcję w terenie w nieco innej przestrzeni, a mianowicie przestrzeni banku. Byliśmy w Banku Gospodarstwa Krajowego na wystawie HISTORIA.WIZJA.ROZWÓJ. Wystawa ta daje unikalną możliwość prześledzenia dziejów Banku Gospodarstwa Krajowego – instytucji, której początki sięgają 20-lecia międzywojennego, a historia jest nierozerwalnie związana z losami niepodległej Polski. Wspólnie zastanawialiśmy się nad kwestiami:

Jak siedziba Banku Gospodarstwa Krajowego stała się wizytówką polskiej architektury i sztuki swoich czasów?

Co łączy BGK z polskimi mechanikami z Ameryki?

Który znany artysta zaprojektował szatę graficzną obligacji Banku Gospodarstwa Krajowego?

Jak w 10 lat zmienić wioskę rybacką w najnowocześniejszy port przeładunkowy w Europie?

Która inwestycja BGK była położona najwyżej w Polsce?

Jaki sprzęt wojskowy kupiono dzięki wsparciu pracowników Banku Gospodarstwa Krajowego? 

Wystawa to podróż w przeszłość, której naturalną konsekwencję stanowi dzisiejsza działalność Banku Gospodarstwa Krajowego: wspieranie polskiej gospodarki i polskich przedsiębiorców.

  • 23.11.2018 – MUZEUM SPORTU I TURYSTYKI

Klasa druga tym razem zajęcia w terenie realizowała w Muzeum Sportu i Turystyki. Temat zajęć to „Dzieje sportu polskiego i olimpizmu” ukazuje dzieje sportu od antycznej Grecji poprzez narodziny nowożytnych Igrzysk Olimpijskich (XIX wiek) oraz początki sportu w Polsce (XIX/XX wiek) do współczesności. Na około 1000 m² w Centrum Olimpijskim zebrano ponad 3.000 eksponatów oraz prawie 600 zdjęć związanych głównie ze sportem i turystyką polską. Na ekspozycji w różnych aspektach przedstawiono ponad 40 dyscyplin; wśród nich lekkoatletykę, kolarstwo, narciarstwo, łyżwiarstwo, tenis, szermierkę, jeździectwo piłkę nożną, kajakarstwo, judo, żeglarstwo, alpinizm, turystykę letnią i zimową. Do najciekawszych atrakcji wystawy zaliczyliśmy oryginalne medale olimpijskie czy kajak, na którym pływał po mazurskich jeziorach Karol Wojtyła – późniejszy święty Jan Paweł II. 

  • 22.11.2018 – MUZEUM ETNOGRAFICZNE, WYSTAWA „ODLOTY”

Lekcja w terenie dla klasy pierwszej tym razem odbyła się na Wystawie Odloty. Wystawa ta wbrew pozorom nie jest o ptakach, a o nas, o ludziach, którzy na nie patrzą. Poprzez wystawę zwracana jest uwaga, że mówimy o ptakach wieloma językami: mitu, sztuki, nauki, folkloru. Dowiedzieliśmy się, że prezentowane wizerunki ptaków to zapis kulturowego fenomenu, którym był rozkwit sztuki nieprofesjonalnej w powojennej Polsce. Patrząc na ptasie rzeźby, nie trudno ulec narracji, że powstały one w mitycznej symbiozie twórców z „naturą”. Często były to podpatrzone w atlasach ornitologicznych, a niewystępujące w Polsce gatunki ptaków. Druga część zajęć była realizowana na wystawie stałej. Zastanawialiśmy się nad tym, jakie zawody wyginą, a przed którymi rysuje się świetlana przyszłość.

  • 15.11.2018 – CENTRUM PIENIĄDZA

Zajęcia z przedsiębiorczości realizowaliśmy w ramach lekcji w terenie, byliśmy w Centrum Pieniądza im. S. Skrzypka. Tematem zajęć była historia bankowości i zasady działania różnych typów banków. Wiele uwagi zostało poświęcone roli i zadaniom banku centralnego. Wspólnie zastanawialiśmy się nad kwestiami podatków, finansów państwowych oraz międzynarodowych. Ponadto dowiedzieliśmy się jak zweryfikować autentyczność banknotów. Na koniec spadła na nas góra złota 🙂

  • 6.11.2018 – ZAJĘCIA SCENICZNE

Zajęcia sceniczne stanowiące przygotowanie do Mów Użytecznych w tym roku szkolnym cyklicznie prowadzi Pan Wojciech Czarnota, aktor, pedagog, mentor. W roku 1990 ukończył Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. Od ponad 20 lat prowadzi zajęcia przygotowujące do egzaminów wstępnych państwowych i prywatnych szkół teatralnych oraz filmowych w Polsce. Pracuje z osobami, które aktywnie działają na płaszczyźnie teatralnej, filmowej i reklamowej, biorącymi udział w konkursach recytatorskich, przeglądach teatralnych i castingach. Wspiera pracowników firm, młodych yutuberów oraz osoby publiczne w zakresie autoprezentacji, prowadzenia konferencji, wywiadów i prelekcji. W skład struktury zajęć wchodzi:praca nad tekstem (wiersz, proza, monolog klasyczny)- dobór repertuaru, analiza, wymowa i impostacja głosu, improwizacja, ruch sceniczny.

  • 29-30.10.2018 – WYCIECZKA DO GDYNI

W dniach 29-30 października odbył się historyczno-integracyjny wyjazd klasy drugiej do Gdyni. Podróż rozpoczęła się o godzinie 6:20 ze stacji Warszawa Centralna. W programie znalazły się spacery historyczne, rejs po porcie, wizyta w Oceanarium. Nie zabrakło też wątków przedsiębiorczości w terenie, a to dzięki rozmowom z właścicielami pensjonatu, w którym mieliśmy nocleg i wizycie w „Gdyniance” najstarszej pizzerii w mieście. Ponadto omówiliśmy historię słynnego Polskiego Transatlantyku oraz byliśmy na Kamiennej Górze i odwiedziliśmy dom, w którym mieszkał najsłynniejszy pisarz, marynista i Kapitan Ż.W. oraz wykładowca Karol Olgierd Borchardt, autor dzieła „Krążownik spod Somosierry”. Pierwszego dnia był sztorm i fale tak mocne, że uderzając w falochron zalewały bulwar. Czegoś podobnego przez 20 lat mieszkania w Gdyni Kanclerz nie widział na własne oczy. Niektórzy zapragnęli skorzystać z tego orzeźwiającego prysznica. Drugiego dnia z niedowierzaniem patrzyliśmy na termometr, który wskazywał 19 stopni, udaliśmy się na spacer i brzegiem morza dotarliśmy do Sopotu. Polskie morze i pogoda nie rozpieszczały naszych uczniów, ale najważniejsze, że nastroje dopisywały 🙂

  • 24.10.2018 – NA SZKLE MALOWANE

Muzeum Etnograficzne było kolejnym miejscem w którym realizowaliśmy warsztaty, tym razem zatytułowane „Na szkle malowane”. Dowiedzieliśmy się, że najstarsze obrazy malowane na szkle, pochodzą z końca XVIII w. Były to dzieła pracowników hut szkła ze Śląska i Słowacji. Wysłuchaliśmy o technice tworzenia tych niezwykłych dzieł oraz sposobach ich rozprowadzania po kraju przez wędrownych sprzedawców. Dowiedzieliśmy się, jaką rolę odgrywały w tradycyjnym wnętrzu wiejskiej chaty. Na przykładzie nowszych prac o tematyce obyczajowej, obserwowaliśmy jak zmieniło się malarstwo na szkle. Każdy uczeń otrzymał pędzle, farby, szkło i wykonał obraz.

  • 19.10.2018 – MUZEUM CZAR PRL

Życie codzienne w PRL-u to temat zajęć, jaki realizowaliśmy w Muzeum Czar PRL. W tej przestrzeni zobaczyliśmy elementy, które najlepiej symbolizują poszczególne dekady historii PRL. Lata 40-50 przedstawione są na przykładzie gabinetu politycznego, plakatów propagandowych oraz naszej biblioteczki m.in. z planem sześcioletnim Bieruta. Tłem do lat 60-70 jest poczekalnia do Gabinetu, na której znaleźliśmy pierwsze strony gazet, kartki na mięso, bony towarowe, czy też książeczki walutowe. Najszerzej zaprezentowano lata 80te., kącik Solidarności prezentuje autentyczne gazety, ulotki, cenzurowane książki. Stan Wojenny pokazany jest przez słynne zdjęcie Chrisa Niedenthala – „Czas apokalipsy” a w telewizorze posłuchać można przemówienia Generała Jaruzelskiego. Puste haki w sklepie przypominały o zapaści gospodarczej PRL. Mieliśmy też okazję zobaczyć jedyny w Polsce stacjonarny saturator automatyczny, który stał kiedyś przy Dworcu Wileńskim. Przy stolikach z baru mlecznego skosztowaliśmy słynnej Oranżadki Grochowskiej oraz wypełniliśmy nasze karty pracy.

  • 4-7.10.2018 – WYCIECZKA DO GIŻYCKA

W dniach 4-7 października odbyła się wycieczka integracyjna klasy pierwszej do Giżycka. Byliśmy w Mamerkach gdzie kręciliśmy film dokumentalny oraz w Wilczym Szańcu. Następnie udaliśmy się na rejs łabędzim szlakiem podziwiać piękno mazurskiej przyrody. Wieczory upływały nam na wspólnych rozmowach oraz grach planszowych, humory i pogoda dopisywały Wycieczka to także czas na wspólne celebrowanie, uczniowie zrobili jubilatom wspaniałą niespodziankę w postaci tortów i prezentów. Wszystkim jubilatom życzymy spełnienia marzeń i wszystkiego co najlepsze Zespół LifeSkills.

  • 27.09.2018 – POKAZ CHEMICZNY

Chemia, której można dotknąć? Tak, to lubimy!:)  Pani Profesor Krystyna Gochna zorganizowała pokaz doświadczeń chemicznych. W murach naszego Liceum mieliśmy okazję zobaczyć reakcje chemiczne, w których wytwarzane jest światło. Taką lekcję na pewno zapamiętamy na długo, zobaczcie sami 🙂

  • 20.09.2018 – WYSTAWA CO PO CYBISIE?

Ekspozycja na którą wybraliśmy się w ramach zajęć z Historii nosi tytuł „Co po Cybisie?”. Przedstawia dzieła wybitnych polskich twórców polskiego malarstwa XX i XXI wieku, wpisujących się w kluczowe nurty historii sztuki i aktualne prądy artystyczne. Dowiedzieliśmy się, że kurator wystawy Michał Jachuła, poszukując obiektywnego kryterium w tworzeniu takiego przeglądu, sięgnął do twórczości artystów z kanonu polskiej sztuki współczesnej — laureatów Nagrody im. Jana Cybisa. Na wystawie zobaczyliśmy prace ponad czterdziestu artystów: Jana Berdyszaka, Henryka Błachnio, Krzysztofa Buckiego, Jan Cybisa, Józefa Czapskiego, Witolda Damasiewicza, Andrzeja Dłużniewskiego, Jana Dobkowskiego, Tadeusza Dominika, Jana Dziędziory, Wojciecha Fangora, Stanisława Fijałkowskiego, Stefana Gierowskiego, Ryszarda Grzyba. To co było dużym zaskoczeniem to różnorodność, gdyż ekspozycja z jednej strony koncentruje się na najważniejszych, historycznych już dzisiaj pozycjach artystycznych „po Cybisie”. Z drugiej strony jej ambicją jest zaprezentowanie prac ukazujących stan współczesnego malarstwa, dyktowany dążeniem do eksperymentu oraz redefiniowania, czym może być malarstwo, które wymyka się niekiedy z „ram” medium kojarzonego zwykle z płótnem i farbą.

  • 19.09.2018 – MUZEUM PRAGI

Zajęcia z Historii tym  razem realizowaliśmy w Muzeum Pragi, temat, który omawialiśmy był dość przekrojowy i brzmiał: Kulturowy tygiel. Kilkusetletnią historię prawobrzeżnej Warszawy tworzyły zróżnicowane etnicznie i wyznaniowo społeczności. Wielokulturowość Pragi, choć w dużej części jest już przeszłością, dzięki zachowanym zabytkom ciągle jest widoczna w przestrzeni miejskiej. W trakcie lekcji poznaliśmy Pragę polską, żydowską i rosyjską. Szczególne miejsce jest poświęcone Wietnamczykom, którzy na początku lat 90. stali się najlepiej zorganizowaną grupą na Pradze. Zajęcia pozwoliły poznać terminologię oraz różnice w obrzędowości, obyczajach, modzie i kuchni, a także pokazały, jak zróżnicowana był i jest nasza stolica.

  • 17.09.2018 – DZIEŃ PIŻAMY

Poniedziałek 17 września był dniem zupełnie wyjątkowym i szczegól­nie miłym. Od rana w szkole panowała ciepła, lecz wcale nie senna atmosfera, w związku z tym, że ten poniedziałek został ogłoszony „Dniem Piżamy”. Każdy, kto miał ochotę, mógł w tym dniu parad­ować po szkole w cieplutkiej i mię­ci­utkiej piżamie i w swoich domowych kap­ci­ach na stopach. Radośnie zrobiło się na widok smoków, prosiaczków i innych stworków. Okazało się, że w piżamie też można się wiele nauczyć…Wszystkim dopisywał dobry humor. To był naprawdę wesoły dzień.

  •  13.09.2018 – LEKCJA W SALONCE BIERUTA

Lekcja historii w prywatnym wagonie Bolesława Bieruta zamiast w szkolnych ławkach? Tak! Właśnie w takich zajęciach uczestniczyła klasa I. Najpierw zwiedziliśmy ekskluzywny wagon salonowy, którym podróżowali m.in. Bierut, Gomułka, w dalszej kolejności lokomotywa pancerna, pruski parowóz, wymieniać można długo… to wszystko widzieliśmy w Muzeum Kolejnictwa. Przy okazji podjęliśmy rozważania na temat bezpieczeństwa i komfortu transportu szynowego. Szukaliśmy też odpowiedzi na pytania dotyczące przyszłości kolei. Było ciekawie, zobaczcie naszą galerię:)

  • 06.09.2018 – OTRZĘSINY

Klasa pierwsza to już pełnoprawni licealiści 🙂 Godnie i z uśmiechem zmierzyli się z zadaniami przygotowanymi z okazji otrzęsin. W różnych konkurencja pokazali, że potrafią się bawić, współpracować i mają duże poczucie humoru. Za przygotowanie całego przedsięwzięcia odpowiadała klasa druga, we współpracy z pedagogami. Najważniejsze, że wszyscy dobrze się bawili 🙂

  • 03.09.2018 – INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2018/2019

Z uśmiechami na twarzy, z piękną opalenizną 3 września stawili się nasi uczniowie w murach Liceum LifeSkills, żeby rozpocząć nowy rok szkolny 2018/2019. Po części oficjalnej nastał czas swobodnych rozmów i planowania strategii na najbliższe miesiące 🙂 Zatem do pracy! 🙂 Czas start…..!

  • 21.06.2018 – ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

Wakacje stały się upragnioną rzeczywistością :). Uroczystość zakończenia roku szkolnego 2017/2018 odbyła się w Domu Kultury Śródmieście, najpierw miała miejsce część kabaretowa przygotowana przez uczniów, a następnie wręczenie świadectw i nagród najlepszym uczniom. Ten rok szkolny zamykamy z pełnym przekonaniem, że uczniowie i cały zespół LifeSkills wykonali „kawał dobrej roboty”.

  • 19.06.2018 – GRA MIEJSKA

  • 12.06.2018 – KRĘGIELNIA JAKO SPOSÓB NA ODSTRESOWANIE

Czerwiec to czas gdy z utęsknieniem uczniowie wyczekują wakacji, ale zanim one nadejdą, musi odbyć się proces wystawiania ocen. Procesowi temu towarzyszy paleta różnych strategii i emocji. W dniu 12.06 uczniowie klasy I udali się na kręgielnie, żeby rozładować stres związany z wystawianiem ocen z matematyki 🙂 Podczas gry zamiast rywalizacji pojawiła się współpraca. Tor I przybijał sobie piątki po udanym rzucie, a tor II szukał nowych, kreatywnych sposobów na użycie kuli do kręgli. Nie wyłoniliśmy zwycięzcy uznając, że tak udana gra to wspólna zasługa.

  • 11.06.2018 – SQUASH NA LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

  • 06.06.2018 – KONKURS FOTOGRAFICZNY „GÓRY – PIĘKNO PRZYRODY CZY WYZWANIE DLA CZŁOWIEKA?” ROZSTRZYGNIĘTY

Wycieczka w Karkonosze już za nami. Przyszedł czas na rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego „Góry – piękno przyrody czy wyzwanie dla człowieka?” Uczniowie chętnie podjęli się tego zadania, uważnie obserwując otaczającą Ich rzeczywistość, bogactwo przyrody, jak również relacje międzyludzkie. Po powrocie do szkoły nadszedł czas na kadrowanie zdjęć i wstępną selekcję, ponieważ do konkursu mogło zostać zgłoszone tylko jedno wybrane ujęcie obejmujące tematykę zadania. We wtorek przy zgromadzeniu społeczności szkolnej LifeSkills wszystkie zebrane fotografie zostały zaprezentowane i omówione przez Ich autorów. Uczniowie, którzy podjęli się zadania m. in. Antoni, Kacper, Rozalia i Paweł zostali nagrodzeni wyjściem na strzelnicę. Dla organizatorów konkursu poza walorami estetycznymi liczyło się przede wszystkim zaangażowanie w zadanie, wytrwałość przy realizacji celu, jak również odwaga w pokazaniu swojej twórczości. Wśród osób wyróżnionych znaleźli się Jagoda, Jakub, Szymon i Michał, którzy dodatkowo będą mogli wziąć udział w wyjściu do Escape Room-u.
Po oficjalnym ogłoszeniu wyników wszystkie zdjęcia zostały przeniesione do gabloty szkolnej, współtworzonej przez Uczniów. Dzięki tej inicjatywie będziemy mogli jeszcze długo wspominać naszą wyprawę.

Szczególne wyróżnienia otrzymali:

Jagoda – w Jej fotografii zawiera się cały temat konkursu. Obraz przedstawia zarówno piękno przyrody, jak również człowieka, który podejmuje trud zmierzenia się z wyzwaniem, jakie stanowią góry.

Jakub – zdjęcie przestawia pejzaż górski oraz dwóch uciekających turystów przed zagrożeniem, jakie niesie ze sobą burza w górach.

Michał – ujęcie reporterskie ukazujące koleżankę ze szkoły leżącą na szlaku górskim wiodącym do schroniska. Ostatnie podejście pod górę. Zdjęcie zrobione po około 9 godzinach pieszej wędrówki.

Szymon – fotografia przedstawia szlak górski jako wyzwanie dla człowieka przy jednoczesnym uchwyceniu piękna przyrody gór zawartych w jednym kadrze. Ciekawa kompozycja obrazu.

Zapraszamy do galerii poniżej, w której znajdują się wszystkie zdjęcia konkursowe.

  • 5 czerwca 2018 – MUZEUM NARODOWE

Zajęcia z języka polskiego tym razem realizowaliśmy w Muzeum Narodowym, temat zajęć: Wolność czy zniewolenie. Sztuka polska po 1945 roku. Na podstawie prac najsłynniejszych artystów polskich, z tego okresu wspólnie zastanawialiśmy się w jaki sposób artyści angażowali się w powojenną rzeczywistość społeczno-kulturową? Czy odnajdowali osobistą przestrzeń wolności wewnętrznej, a może byli zniewoleni? Uczniowie poznali pojęcia: socrealizmu, awangardy, abstrakcji, informelu, malarstwa materii.

  • 29 maja 2018 – SPACER SZLAKIEM POWSTAŃCZEJ WARSZAWY

Dnia 29 maja w ramach zajęć z Historii w terenie byliśmy razem z pracownikami z Instytutu Pamięci Narodowej na spacerze edukacyjnym „Szlakiem Powstańczej Warszawy”. W trakcie spaceru uczniowie poznali miejsca związane z największym zrywem w historii stolicy. W czasie spaceru odwiedziliśmy miejsca, które były świadkami powstańczych zwycięstw, klęsk, radości i łez. Na trasie: pozostałe w murach ślady walk, lokalizacje barykad i wojskowych kuchni, wejścia do kanałów oraz miejsce najsłynniejszego powstańczego ślubu.

  • 16 maja 2018 – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY – WARSZTATY „FAKE NEWS”

Zajęcia z języka polskiego tym razem realizowaliśmy w przestrzeni Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego. Temat zajęć to: Fake Newsy, przede wszystkim próbowaliśmy ustalić czym są fake newsy i dlaczego w nie wierzymy? Jakimi kanałami są z reguły przekazywane? Co powoduje, że tak łatwo dajemy się zwodzić fałszywym informacjom? W czasie warsztatów wspólnie zastanawialiśmy się nad kwestią najczęściej wykorzystywanych metod (medialnej) perswazji i manipulacji oraz dyskutowaliśmy, w jaki sposób można sobie z nimi wszystkim poradzić. W czasie zajęć odnosiliśmy się do dziedzictwa filmowego, a także do najważniejszych dla naszej kultury dzieł literackich.

  • 9 maja 2018 – MUZEUM ŻYDÓW POLSKICH POLIN

W ubiegłą środę realizowaliśmy zajęcia w Muzeum Żydów Polskich Polin. Dodatkową wartością tego wyjścia byli przewodnicy, którymi w ramach projektu oprowadzanie rówieśnicze, byli uczniowie warszawskich liceów. Podczas naszego spaceru po nowej wystawie czasowej muzeum, przenieśliśmy się w realia lat 60-tych. Skupiliśmy się nie na samych wydarzeniach Marca ‘68, ale na jego genezie i skutkach. Wyszliśmy z założenia, że aby dobrze zrozumieć to, co się stało, należy mieć wiedzę nie tylko o samym wydarzeniu, ale również jego tle – o tym co było przed i po. W końcu obraz składający się tylko z pierwszego planu jest niepełny. Obok materiałów historycznych o nastrojach i doświadczeniach związanych z wydarzeniami Marca ‘68 opowiadają także dzieła artystyczne. Na wystawie zobaczyliśmy m.in. litografię Leszka Sobockiego Otarci, prace Macieja Bieniasza czy obraz Czas pogardy Erny Rosenstein. Doświadczenie Marca ’68 jest dziś niezwykle aktualne. Stanowi ponadczasowe ostrzeżenie przed biernością wobec dyskryminacji, ksenofobii i naruszania praw człowieka.

  • 19 kwietnia 2018 – SPOTKANIE Z HIMALAISTĄ PANEM LESZKIEM CICHYM

Przed weekendem majowym mieliśmy ogromny zaszczyt gościć w naszym Liceum niezwykłego człowieka, Pana Leszka Cichego, polskiego alpinistę, zdobywcę Mount Everest zimą oraz pierwszego Polaka, któremu udało się zdobyć Koronę Ziemi. Z panem Leszkiem odbyliśmy wspaniałą podróż na szczyt Mount Everest’u, oglądając autentyczny film, który został nakręcony podczas wyprawy. Lekcja pokory, siły oraz wiary w możliwości swoje i zespołu dała nam duży podmuch wiatru w skrzydła i pełną moc do działania i zdobywania swoich własnych szczytów – celów.

  • 16 kwietnia 2018 – MOWY UŻYTECZNE PO ANGIELSKU – KLASA II

W poniedziałek w Przedstawieniu Mów Użytecznych w języku angielskim wzięli udział uczniowie klasy II. Bardzo serdecznie gratulujemy tak wysokiego poziomu wystąpień zarówno Uczniom jak i ich Rodzicom!

  • 13 kwietnia 2018 – MOWY UŻYTECZNE PO ANGIELSKU – KLASA I

W piątek 13 kwietnia uczniowie I klasy naszego Liceum debiutowali w pierwszej edycji Mów Użytecznych w języku angielskim. Próba na jaką została wystawiona Młodzież udowodniła, że im wyżej postawiona poprzeczka tym lepiej radzą sobie z wyzwaniem. Bardzo serdecznie gratulujemy!

  • 11 kwietnia 2018 – BIOCEN

Zajęcia z Biologii tym razem realizowaliśmy w formie zajęć laboratoryjnych w BIOCENIE, temat zajęć to: „Synergia – wewnętrzne życie komórek”. Warsztaty te umożliwiły uczniom ugruntowanie i pogłębienie wiedzy z takich dyscyplin jak: biologia molekularna, biochemia, biologia komórki, genetyka i fizjologia człowieka. Uczniowie zdobyli wiedzę o molekularnych podstawach funkcjonowania jądra komórkowego, jako centralnego i nadrzędnego organellum kontrolującego wszystkie procesy zachodzące w komórce eukariotycznej. Poznali również istotną rolę mitochondriów dla prawidłowej fizjologii komórki jak i całego organizmu oraz ich udział w detoksykacji i metabolizowaniu trucizn. Dzięki zajęciom uczniowie dostrzegli efekt synergii we współdziałaniu poszczególnych elementów cytologicznych (mitochondriów, cytoplazmy, błony komórkowej i jądra komórkowego) dla zminimalizowania negatywnego wpływu środowiska zewnętrznego i podtrzymania prawidłowej homeostazy komórki. Bardzo istotne okazało się zrozumienie, że wszystkie te procesy mają ogromny wpływ na nasze zdrowie w życiu codziennym. Młodzież miała okazję samodzielnie wykonać serię obserwacji mikroskopowych preparatów eukariotycznych w różnych etapach podziału komórki oraz wizualizację swoich własnych chromosomów metafazowych.

  • 24 marca 2018 – DZIEŃ OTWARTY

  • 23 marca 2018 – ZAJĘCIA W CENTRUM PIENIĄDZA

W piątek 23 marca uczniowie mieli zajęcia pt. ”Bank i pieniądz” w Centrum Pieniądza” ul.Świętokrzyska 11/21. Omówiona została historia bankowości i zasady działania różnych typów banków. Wiele uwagi poświęcone zostało roli i zadaniom banku centralnego.

  • 21 marca 2018 – PAŃSTWOWE MUZEUM ARCHEOLOGICZNE

W zeszłą środę 21-ego odbyły się warsztaty w Państwowym Muzeum Archeologicznym, ul. Długa 52. Temat: Opowieść o płacidłach. Zajęcia były poświęcone dawnym środkom płatniczym, lekcja odbyła się w oparciu o wystawę pt. „Pradzieje ziem polskich”. Uczniowie dowiedzieli się, jakie towary i surowce w przeszłości były dla ludzi najcenniejsze.

  • 14 marca 2018 – SPOTKANIE ZE SPORTOWCEM – TOMASZEM ADAMCEM

W środę 14 marca odbyło się spotkanie z wybitnym sportowcem, judoką Tomaszem Adamcem, brązowym medalistą mistrzostw Europy, sześciokrotnym mistrzem Polski Seniorów w judo. Podczas spotkania zawodnik klubu UKJ Ryś Warszawa przybliżył widzom dyscyplinę, jaką jest judo, opowiedział o zaletach uprawiania aktywności fizycznej czy też o tym jak wygląda start w zawodach najwyższej rangi – Mistrzostwach Świata, największych sukcesach, wytrwałości i cierpliwości sportowca oraz wielu innych wspaniałych chwilach, których doświadczył podczas swojej kariery. Mogliśmy obejrzeć dynamiczny i pełen sztuczek perfekcyjnie przygotowany trening, który, wywołał wśród młodzieży podziw i aplauz. Chętni uczniowie mieli okazję zmierzyć się z mistrzem w walce.

  • 2 marca 2018 – SZYMON MICHALAK WYRÓŻNIONY W KONKURSACH MATEMATYCZNYCH

Nasz uczeń Szymon Michalak został wyróżniony aż w dwóch konkursach matematycznych: Mat i Alfik. W piątek Szymon otrzymał dyplomy oraz gratulacje od Pana Roberta Kroola. Jesteśmy bardzo dumni i gratulujemy sukcesu!

Mimo tak dobrego przykładu kolegi Szymona, matematyka to przedmiot, który niektórym uczniom sprawia problemy. Dlatego właśnie dajemy im możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach z matematyki. Podczas nich na ich twarzach zawsze widać ciężką pracę 😉 Na szczęście mają silną motywację i wiedzą, że tylko matematyka i rozwiązywanie setek zadań, nauczy ich logicznego myślenia oraz umiejętności analitycznych.

  • 2 marca 2018 – SPOTKANIE Z MENTOREM

  • 1 marca 2018 – DOM SPOTKAŃ Z HISTORIĄ

Dom Spotkań z Historią był kolejnym miejscem, gdzie realizowaliśmy zajęcia z Historii. Zajęcia dotyczyły omówienia i analizy wystawy zdjęć Marjana Fuksa założyciela pierwszej w Polsce agencji fotograficznej, okrzykniętego „Napoleonem fotografii” (Antoni Słonimski), „Oczkiem Warszawy” oraz „czortem, który wszystko widzi, wszystkich zna i od wszystkich wszystkiego się dowie” (Kornel Makuszyński). Marjan Fuks – pierwszy fotoreporter II RP – utrwalił na swoich zdjęciach najważniejsze wydarzenia odradzającej się Polski oraz najgłośniejsze skandale tamtych lat.

Najpierw zajęcia miały charakter teoretyczny i były wprowadzenia do tematu. Zastanawialiśmy się czym są źródła historyczne? Jak wyglądał świat w latach gdy pracował Marjan Fuks? Na zdjęciach doszukiwaliśmy się życia codziennego tamtych lat oraz wątków z życia politycznego. Przekonaliśmy się, że zdjęcia Marjana Fuksa mają wielką wartość dokumentalną. Fuks fotografował rewolucję 1905 i życie pod zaborem rosyjskim, ostatnie lata I wojny światowej, demonstrację patriotyczną w Warszawie w 1916 w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja, Radę Regencyjną, Rząd Tymczasowy, wojnę z bolszewikami w 1920, przewrót majowy 1926, sprowadzenie do kraju trumny Henryka Sienkiewicza. Na swoim koncie ma zdjęcia-ikony, które przeszły do historii m.in. fotografię Józefa Piłsudskiego na moście Poniatowskiego w czasie przewrotu majowego. Ponadto uwiecznił międzywojenną Warszawę, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć, jak zmieniła się stolica Polski.

  • 23 lutego 2018 – PRZYGOTOWANIA DO DNIA OTWARTEGO W LICEUM LIFESKILLS

Dni otwarte w Liceum LifeSkills już za nami! W przygotowaniach aktywnie uczestniczył cały zespół LifeSkills. Dużym zaangażowaniem wykazali się także nasi uczniowie, którzy wystąpili w roli starszych kolegów oraz przewodników po szkole. W spotkaniu pełnym informacji, zabaw i nauki uczestniczyli przyszli uczniowie Liceum LifeSkills oraz ich Rodzice. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni, a to dla nas najlepsza rekomendacja.

  • 14 lutego 2018 – MUZEUM EWOLUCJI

Zajęcia dotyczyły tematu „Antropogeneza”, prowadzone były przez pracowników Instytutu Paleobiologii PAN miały na celu pogłębianie szeroko pojętej wiedzy o biologii, a w szczególności o ekologii, paleontologii i ewolucji. Wspólnie zgłębialiśmy kwestie dotyczące pochodzenia człowieka, biorąc pod uwagę różne punkty widzenia. W oparciu o hipotezę impaktu wyjaśnialiśmy dlaczego wyginęły dinozaury? Kim jest paleontolog? Co wyróżnia ssaki spośród innych czworonogów?

  • 8 lutego 2018 – MUZEUM NAD WISŁĄ WYSTAWA INNY TRANS – ATLANTYK

Zajęcia z Wiedzy o Kulturze tym razem realizowaliśmy w Muzeum nad Wisłą. Na wystawie Inny Trans-Atlantyk przyjrzeliśmy się twórczości artystów, którzy chcieli zmienić reguły świata sztuki i jej pozycję względem innych gałęzi życia społecznego. Z dystansu czasowego sprawdzimy, co pozostało z tego eksperymentu. Wspólnie zastanawialiśmy się nad kwestiami: Kim jest autor? Czy z autorstwa można zrezygnować? Gdzie przebiegają granice procesu tworzenia? Jeśli dzieło sztuki zmienia się w zależności od perspektywy patrzenia na nie, lub jeśli możemy je jako odbiorcy modyfikować, to czy w ten sposób stajemy się jego współautorami? Czy możliwa jest demokratyzacja sztuki? Czy można sprawić, że będzie ona dostępna poza ramami instytucji? Druga część zajęć miała charakter warsztatów, w grupach tworzone były prace, przy użyciu niekonwencjonalnych materiałów, wykorzystywaliśmy wieszaki, materiały, włóczki, nici. Efekty prac można podziwiać w naszej fotogalerii.

  • 1 lutego 2018 – ZAJĘCIA W CENTRUM EDUKACJI PRZYRODNICZO –LEŚNEJ LASÓW MIEJSKICH W POWSINIE

Cisza, spokój i ogromny las…. w takich niekonwencjonalnych warunkach odbyły się kolejne zajęcia z biologii. Tym razem były realizowane w Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej Lasów Miejskich w Powsinie. Zajęcia były zatytułowane „Na tropie bioróżnorodności” Tematem przewodnim zajęć były dzikie gatunki flory i fauny stanowiące lokalną bioróżnorodność warszawskich lasów, a także ich wpływ na funkcjonowanie ekosystemu leśnego. Celem zajęć było zwrócenie uwagi uczniów na tematykę zagrożenia wyginięciem wybranych gatunków w środowisku miasta. Pierwsza część miała charakter wprowadzenia do tematu i odbyła się w budynku, z kolei druga cześć zajęć odbyła się w lesie, gdzie mogliśmy przekonać się, że wiele gatunków ginie na naszych oczach, albo jest po prostu bliskich wyginięciu. Nasza młodzież mimo niesprzyjających warunków pogodowych w postaci wiatru i kropli deszczu wykazała się postawą pełną zapału i niezłomności. Na zakończenie zajęć, doceniając zaangażowanie i wytrwałość naszych uczniów zorganizowaliśmy ognisko.

  • 10 stycznia 2018 – MUZEUM ZIEMI POLSKIEJ AKADEMII NAUK

„Skały i skamieniałości dokumentami dziejów ziemi”, to temat zajęć jaki realizowaliśmy podczas wyjścia do Muzeum Ziemi Polskiej Akademii Nauk. Lekcja była prowadzona z wykorzystaniem bogatej kolekcji dydaktycznej skał, minerałów i skamieniałości. Możliwość obcowania z oryginalnymi okazami znacznie ułatwiła młodzieży zrozumienie wielu zagadnień z zakresu chemii, geografii oraz historii życia na Ziemi. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z podstawowymi typami skał budujących skorupę ziemską, minerałami skałotwórczymi oraz procesami kształtującymi oblicze Ziemi. Dowiedzieliśmy się także, czym zajmuje się paleontologia, jak powstawały skamieniałości i jakie organizmy zamieszkiwały naszą planetę przed milionami lat.

  • 22 grudnia 2017 – MOWY UŻYTECZNE – KLASA II

3 edycja Mów Użytecznych dla klasy drugiej już za nami. Patronat honorowy nad tym przedsięwzięciem objęło Stowarzyszenie Profesjonalnych Mówców. Tym razem młodzież prezentowała inspirujące wystąpienia na temat: „Mit(y) we mnie i ich rola w naszym życiu”. Wśród prezentowanych tematów znalazły się odniesienia do mitologii greckiej, rzymskiej oraz celtyckiej. Wcześniejsze doświadczenia scenicznego sukcesu pozwoliły uczniom uwierzyć w swoje możliwości oraz zachęcić ich do ciężkiej pracy i szlifowania własnego warsztatu mówcy. Mowom przysłuchiwali się zaproszeni Goście, członkowie Rady Programowo-Naukowej Liceum, Rodzice i Nauczyciele.

  • 21 grudnia 2017 – MOWY UŻYTECZNE – KLASA I

Mowy Użyteczne to jeden z wyróżników Liceum LifeSkills. Jesteśmy przekonani, że jest to nie tylko szansa na rozwijanie posiadanych umiejętności, ale stanowi zupełnie nowe artystyczne wyzwanie, które wiąże się z koniecznością pokonywania osobistych obaw i uprzedzeń oraz przekraczania własnych granic. Dla uczniów klasy pierwszej to było pierwsze tego rodzaju doświadczenie w murach Liceum LifeSkills. Jak sami twierdzili przed przystąpieniem do przygotowań, przemawianie na scenie to trudne i stresujące wyzwanie. Intensywna praca pod czujnym okiem aktorów i reżyserów spowodowała, że wszyscy sprostali wyzwaniu, nikt nie uciekł ze sceny 🙂 Płomienne przemówienia młodzieży wpisywały się w temat „Mit(y) we mnie i ich rola w naszym życiu”, usłyszeliśmy opowieści m.in. o Dedalu, Ikarze, Syzyfie, Herkulesie, Atenie, Moridze, Prometeuszu.

Projekt Mowy Użyteczne dla młodych osób jest nie tylko szansą na rozwijanie posiadanych umiejętności, ale również przyczynia się do nabrania łatwości i odwagi do wystąpień publicznych oraz uczy otwartości, kreacji oraz samodzielności. Koniec dnia to dużo uśmiechu i radości na twarzach Naszej młodzieży. Scena okazała się bardzo przyjemnym miejscem, a doświadczenie zaprezentowania swojej mowy bardzo pokrzepiającym doświadczeniem.

  • 13 grudnia 2017 – WYSTRÓJ ŚWIĄTECZNY

Święta tuż, tuż… Dekorowanie z okazji Świąt Bożego Narodzenia może być bardzo zabawnym i przyjemnym czasem spędzonym ze swoimi koleżankami i kolegami. Świąteczną atmosferę poczuli także nasi uczniowie. Pomysłów i koncepcji na wystrój świąteczny, jak widać na zdjęciach, było wiele, ostatecznie zwyciężyła tradycja. Sale i przestrzeń szkolna udekorowane. Mamy wesołe towarzystwo Mikołajów, reniferów, gwiazdeczek, choinek, czyli symboli zwiastujących zbliżające się Boże Narodzenie.

Tak udekorowana przestrzeń szkolna wprowadza odrobinę blasku i piękna w Nasze życie i umila oczekiwanie na świąteczny czas.

  • 12 grudnia 2017 – ZAMONTOWANIE TABLICY NA BUDYNKU SZKOŁY

Nasze Liceum zostało oznaczona zewnętrzną tablicą urzędową i godłem państwowym na frontowej ścianie, czyli od ul. Hożej. Teraz traficie do nas bez problemu. Zapraszamy!

  • 7 grudnia 2017 – STYPENDYSTKA PREZESA RADY MINISTRÓW

Takie chwile bardzo lubimy. Ania, uczennica klasy drugiej, otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów. Nagroda w postaci stypendium to efekt systematyczności, zaangażowania i często ciężkiej pracy naukowej. Aby otrzymać stypendium uczeń musi otrzymać promocję do następnej klasy z wyróżnieniem i ze średnią nie niższą niż 4.75 lub wykazać się szczególnymi uzdolnieniami w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy.

Ani składamy serdeczne gratulacje. Niech ta nagroda zmotywuje Cię do odnoszenia kolejnych sukcesów, stanie się impulsem do jeszcze większej pracy oraz umocni Cię w dążeniu do realizacji własnych marzeń i ambicji – Zespół Liceum LifeSkills.

 

  • 5 grudnia 2017 – ZAJĘCIA NA LOTNISKU CHOPINA

Tym razem zajęcia w ramach wyjść realizowaliśmy w nieco innej przestrzeni niż dotychczas, a mianowicie na Lotnisku im. Fryderyka Chopina. Zajęcia prowadził funkcjonariusz Izby Administracji Skarbowej. Tematem zajęć była Konwencja Waszyngtońska, zanikająca różnorodność biologiczna na Ziemi jest skutkiem nadmiernej eksploatacji gatunków przez człowieka. Konwencja reguluje międzynarodowy (transgraniczny) handel okazami niektórych gatunków roślin i zwierząt, a także produktów pochodnych z nich wykonanych. Dowiedzieliśmy się jakich pamiątek nie przywozić z wakacji. Mieliśmy okazję zobaczyć okazy objęte ochroną, które zostały odebrane turystom na lotnisku.

Korzystając z ogromnego doświadczenia funkcjonariusza mogliśmy zapoznać się z przykładami i informacjami, które dotyczą młodych ludzi, były to kwestie narkotyków, zaginięć i porwań młodych ludzi. Na zakończenie zajęć spojrzeliśmy na tablicę odlotów, kierunek jaki obraliśmy to Hoża 88 – mury naszego liceum 🙂

  • 4 grudnia 2017 – ZAJĘCIA PLASTYCZNE STREET ART – „COŚ Z NICZEGO”

Klasa pierwsze uczestniczy w cyklu spotkań plastycznych zatytułowanych „Street art.” Pierwszy etap zajęć stanowiła prezentacja wyjaśniająca, czym jest street art., uświadomienie miejsca tej dziedziny sztuki w wachlarzu stylów historii sztuki. Uczniowie poznali historię tej formy sztuki, dowiadując się również, jakie idee ze sobą niesie i czemu, komu może służyć. Zajęcia przebiegały w dwóch wariantach, zarówno pracy indywidualnej, jak i pracy zespołowej. Następnym krokiem w realizacji warsztatu była dyskusja o konkretnym temacie/problemie, którego dotyczyć mają prace. Burza mózgów, praca w grupach, angażująca wszystkie osoby uczestniczące w zajęciach pozwalała na zaprojektowanie i wykonanie wspaniałych prac. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że farby i kredki to doskonałe narzędzia do nauki, zabawy i rozwoju kreatywności. Prace wykonane pod kierunkiem pani Renaty Kochan można obejrzeć w naszej szkolnej galerii.