12 września 2016

Aktualności klasowe

 

Klasa 1 Liceum Ogólnokształcącego LifeSkills Nr 1

Klasa 2 Liceum Ogólnokształcącego LifeSkills Nr 1

  • 21.06.2018 – ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

Wakacje stały się upragnioną rzeczywistością :). Uroczystość zakończenia roku szkolnego 2017/2018 odbyła się w Domu Kultury Śródmieście, najpierw miała miejsce część kabaretowa przygotowana przez uczniów, a następnie wręczenie świadectw i nagród najlepszym uczniom. Ten rok szkolny zamykamy z pełnym przekonaniem, że uczniowie i cały zespół LifeSkills wykonali „kawał dobrej roboty”.

  • 19.06.2018 – GRA MIEJSKA

  • 12.06.2018 – KRĘGIELNIA JAKO SPOSÓB NA ODSTRESOWANIE

Czerwiec to czas gdy z utęsknieniem uczniowie wyczekują wakacji, ale zanim one nadejdą, musi odbyć się proces wystawiania ocen. Procesowi temu towarzyszy paleta różnych strategii i emocji. W dniu 12.06 uczniowie klasy I udali się na kręgielnie, żeby rozładować stres związany z wystawianiem ocen z matematyki 🙂 Podczas gry zamiast rywalizacji pojawiła się współpraca. Tor I przybijał sobie piątki po udanym rzucie, a tor II szukał nowych, kreatywnych sposobów na użycie kuli do kręgli. Nie wyłoniliśmy zwycięzcy uznając, że tak udana gra to wspólna zasługa.

  • 11.06.2018 – SQUASH NA LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

  • 06.06.2018 – KONKURS FOTOGRAFICZNY „GÓRY – PIĘKNO PRZYRODY CZY WYZWANIE DLA CZŁOWIEKA?” ROZSTRZYGNIĘTY

Wycieczka w Karkonosze już za nami. Przyszedł czas na rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego „Góry – piękno przyrody czy wyzwanie dla człowieka?” Uczniowie chętnie podjęli się tego zadania, uważnie obserwując otaczającą Ich rzeczywistość, bogactwo przyrody, jak również relacje międzyludzkie. Po powrocie do szkoły nadszedł czas na kadrowanie zdjęć i wstępną selekcję, ponieważ do konkursu mogło zostać zgłoszone tylko jedno wybrane ujęcie obejmujące tematykę zadania. We wtorek przy zgromadzeniu społeczności szkolnej LifeSkills wszystkie zebrane fotografie zostały zaprezentowane i omówione przez Ich autorów. Uczniowie, którzy podjęli się zadania m. in. Antoni, Kacper, Rozalia i Paweł zostali nagrodzeni wyjściem na strzelnicę. Dla organizatorów konkursu poza walorami estetycznymi liczyło się przede wszystkim zaangażowanie w zadanie, wytrwałość przy realizacji celu, jak również odwaga w pokazaniu swojej twórczości. Wśród osób wyróżnionych znaleźli się Jagoda, Jakub, Szymon i Michał, którzy dodatkowo będą mogli wziąć udział w wyjściu do Escape Room-u.
Po oficjalnym ogłoszeniu wyników wszystkie zdjęcia zostały przeniesione do gabloty szkolnej, współtworzonej przez Uczniów. Dzięki tej inicjatywie będziemy mogli jeszcze długo wspominać naszą wyprawę.

Szczególne wyróżnienia otrzymali:

Jagoda – w Jej fotografii zawiera się cały temat konkursu. Obraz przedstawia zarówno piękno przyrody, jak również człowieka, który podejmuje trud zmierzenia się z wyzwaniem, jakie stanowią góry.

Jakub – zdjęcie przestawia pejzaż górski oraz dwóch uciekających turystów przed zagrożeniem, jakie niesie ze sobą burza w górach.

Michał – ujęcie reporterskie ukazujące koleżankę ze szkoły leżącą na szlaku górskim wiodącym do schroniska. Ostatnie podejście pod górę. Zdjęcie zrobione po około 9 godzinach pieszej wędrówki.

Szymon – fotografia przedstawia szlak górski jako wyzwanie dla człowieka przy jednoczesnym uchwyceniu piękna przyrody gór zawartych w jednym kadrze. Ciekawa kompozycja obrazu.

Zapraszamy do galerii poniżej, w której znajdują się wszystkie zdjęcia konkursowe.

  • 5 czerwca 2018 – MUZEUM NARODOWE

Zajęcia z języka polskiego tym razem realizowaliśmy w Muzeum Narodowym, temat zajęć: Wolność czy zniewolenie. Sztuka polska po 1945 roku. Na podstawie prac najsłynniejszych artystów polskich, z tego okresu wspólnie zastanawialiśmy się w jaki sposób artyści angażowali się w powojenną rzeczywistość społeczno-kulturową? Czy odnajdowali osobistą przestrzeń wolności wewnętrznej, a może byli zniewoleni? Uczniowie poznali pojęcia: socrealizmu, awangardy, abstrakcji, informelu, malarstwa materii.

  • 29 maja 2018 – SPACER SZLAKIEM POWSTAŃCZEJ WARSZAWY

Dnia 29 maja w ramach zajęć z Historii w terenie byliśmy razem z pracownikami z Instytutu Pamięci Narodowej na spacerze edukacyjnym „Szlakiem Powstańczej Warszawy”. W trakcie spaceru uczniowie poznali miejsca związane z największym zrywem w historii stolicy. W czasie spaceru odwiedziliśmy miejsca, które były świadkami powstańczych zwycięstw, klęsk, radości i łez. Na trasie: pozostałe w murach ślady walk, lokalizacje barykad i wojskowych kuchni, wejścia do kanałów oraz miejsce najsłynniejszego powstańczego ślubu.

  • 16 maja 2018 – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY – WARSZTATY „FAKE NEWS”

Zajęcia z języka polskiego tym razem realizowaliśmy w przestrzeni Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego. Temat zajęć to: Fake Newsy, przede wszystkim próbowaliśmy ustalić czym są fake newsy i dlaczego w nie wierzymy? Jakimi kanałami są z reguły przekazywane? Co powoduje, że tak łatwo dajemy się zwodzić fałszywym informacjom? W czasie warsztatów wspólnie zastanawialiśmy się nad kwestią najczęściej wykorzystywanych metod (medialnej) perswazji i manipulacji oraz dyskutowaliśmy, w jaki sposób można sobie z nimi wszystkim poradzić. W czasie zajęć odnosiliśmy się do dziedzictwa filmowego, a także do najważniejszych dla naszej kultury dzieł literackich.

  • 9 maja 2018 – MUZEUM ŻYDÓW POLSKICH POLIN

W ubiegłą środę realizowaliśmy zajęcia w Muzeum Żydów Polskich Polin. Dodatkową wartością tego wyjścia byli przewodnicy, którymi w ramach projektu oprowadzanie rówieśnicze, byli uczniowie warszawskich liceów. Podczas naszego spaceru po nowej wystawie czasowej muzeum, przenieśliśmy się w realia lat 60-tych. Skupiliśmy się nie na samych wydarzeniach Marca ‘68, ale na jego genezie i skutkach. Wyszliśmy z założenia, że aby dobrze zrozumieć to, co się stało, należy mieć wiedzę nie tylko o samym wydarzeniu, ale również jego tle – o tym co było przed i po. W końcu obraz składający się tylko z pierwszego planu jest niepełny. Obok materiałów historycznych o nastrojach i doświadczeniach związanych z wydarzeniami Marca ‘68 opowiadają także dzieła artystyczne. Na wystawie zobaczyliśmy m.in. litografię Leszka Sobockiego Otarci, prace Macieja Bieniasza czy obraz Czas pogardy Erny Rosenstein. Doświadczenie Marca ’68 jest dziś niezwykle aktualne. Stanowi ponadczasowe ostrzeżenie przed biernością wobec dyskryminacji, ksenofobii i naruszania praw człowieka.

  • 19 kwietnia 2018 – SPOTKANIE Z HIMALAISTĄ PANEM LESZKIEM CICHYM

Przed weekendem majowym mieliśmy ogromny zaszczyt gościć w naszym Liceum niezwykłego człowieka, Pana Leszka Cichego, polskiego alpinistę, zdobywcę Mount Everest zimą oraz pierwszego Polaka, któremu udało się zdobyć Koronę Ziemi. Z panem Leszkiem odbyliśmy wspaniałą podróż na szczyt Mount Everest’u, oglądając autentyczny film, który został nakręcony podczas wyprawy. Lekcja pokory, siły oraz wiary w możliwości swoje i zespołu dała nam duży podmuch wiatru w skrzydła i pełną moc do działania i zdobywania swoich własnych szczytów – celów.

  • 16 kwietnia 2018 – MOWY UŻYTECZNE PO ANGIELSKU – KLASA II

W poniedziałek w Przedstawieniu Mów Użytecznych w języku angielskim wzięli udział uczniowie klasy II. Bardzo serdecznie gratulujemy tak wysokiego poziomu wystąpień zarówno Uczniom jak i ich Rodzicom!

  • 13 kwietnia 2018 – MOWY UŻYTECZNE PO ANGIELSKU – KLASA I

W piątek 13 kwietnia uczniowie I klasy naszego Liceum debiutowali w pierwszej edycji Mów Użytecznych w języku angielskim. Próba na jaką została wystawiona Młodzież udowodniła, że im wyżej postawiona poprzeczka tym lepiej radzą sobie z wyzwaniem. Bardzo serdecznie gratulujemy!

  • 11 kwietnia 2018 – BIOCEN

Zajęcia z Biologii tym razem realizowaliśmy w formie zajęć laboratoryjnych w BIOCENIE, temat zajęć to: „Synergia – wewnętrzne życie komórek”. Warsztaty te umożliwiły uczniom ugruntowanie i pogłębienie wiedzy z takich dyscyplin jak: biologia molekularna, biochemia, biologia komórki, genetyka i fizjologia człowieka. Uczniowie zdobyli wiedzę o molekularnych podstawach funkcjonowania jądra komórkowego, jako centralnego i nadrzędnego organellum kontrolującego wszystkie procesy zachodzące w komórce eukariotycznej. Poznali również istotną rolę mitochondriów dla prawidłowej fizjologii komórki jak i całego organizmu oraz ich udział w detoksykacji i metabolizowaniu trucizn. Dzięki zajęciom uczniowie dostrzegli efekt synergii we współdziałaniu poszczególnych elementów cytologicznych (mitochondriów, cytoplazmy, błony komórkowej i jądra komórkowego) dla zminimalizowania negatywnego wpływu środowiska zewnętrznego i podtrzymania prawidłowej homeostazy komórki. Bardzo istotne okazało się zrozumienie, że wszystkie te procesy mają ogromny wpływ na nasze zdrowie w życiu codziennym. Młodzież miała okazję samodzielnie wykonać serię obserwacji mikroskopowych preparatów eukariotycznych w różnych etapach podziału komórki oraz wizualizację swoich własnych chromosomów metafazowych.

  • 24 marca 2018 – DZIEŃ OTWARTY

  • 23 marca 2018 – ZAJĘCIA W CENTRUM PIENIĄDZA

W piątek 23 marca uczniowie mieli zajęcia pt. ”Bank i pieniądz” w Centrum Pieniądza” ul.Świętokrzyska 11/21. Omówiona została historia bankowości i zasady działania różnych typów banków. Wiele uwagi poświęcone zostało roli i zadaniom banku centralnego.

  • 21 marca 2018 – PAŃSTWOWE MUZEUM ARCHEOLOGICZNE

W zeszłą środę 21-ego odbyły się warsztaty w Państwowym Muzeum Archeologicznym, ul. Długa 52. Temat: Opowieść o płacidłach. Zajęcia były poświęcone dawnym środkom płatniczym, lekcja odbyła się w oparciu o wystawę pt. „Pradzieje ziem polskich”. Uczniowie dowiedzieli się, jakie towary i surowce w przeszłości były dla ludzi najcenniejsze.

  • 14 marca 2018 – SPOTKANIE ZE SPORTOWCEM – TOMASZEM ADAMCEM

W środę 14 marca odbyło się spotkanie z wybitnym sportowcem, judoką Tomaszem Adamcem, brązowym medalistą mistrzostw Europy, sześciokrotnym mistrzem Polski Seniorów w judo. Podczas spotkania zawodnik klubu UKJ Ryś Warszawa przybliżył widzom dyscyplinę, jaką jest judo, opowiedział o zaletach uprawiania aktywności fizycznej czy też o tym jak wygląda start w zawodach najwyższej rangi – Mistrzostwach Świata, największych sukcesach, wytrwałości i cierpliwości sportowca oraz wielu innych wspaniałych chwilach, których doświadczył podczas swojej kariery. Mogliśmy obejrzeć dynamiczny i pełen sztuczek perfekcyjnie przygotowany trening, który, wywołał wśród młodzieży podziw i aplauz. Chętni uczniowie mieli okazję zmierzyć się z mistrzem w walce.

  • 2 marca 2018 – SZYMON MICHALAK WYRÓŻNIONY W KONKURSACH MATEMATYCZNYCH

Nasz uczeń Szymon Michalak został wyróżniony aż w dwóch konkursach matematycznych: Mat i Alfik. W piątek Szymon otrzymał dyplomy oraz gratulacje od Pana Roberta Kroola. Jesteśmy bardzo dumni i gratulujemy sukcesu!

Mimo tak dobrego przykładu kolegi Szymona, matematyka to przedmiot, który niektórym uczniom sprawia problemy. Dlatego właśnie dajemy im możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach z matematyki. Podczas nich na ich twarzach zawsze widać ciężką pracę 😉 Na szczęście mają silną motywację i wiedzą, że tylko matematyka i rozwiązywanie setek zadań, nauczy ich logicznego myślenia oraz umiejętności analitycznych.

  • 2 marca 2018 – SPOTKANIE Z MENTOREM

  • 1 marca 2018 – DOM SPOTKAŃ Z HISTORIĄ

Dom Spotkań z Historią był kolejnym miejscem, gdzie realizowaliśmy zajęcia z Historii. Zajęcia dotyczyły omówienia i analizy wystawy zdjęć Marjana Fuksa założyciela pierwszej w Polsce agencji fotograficznej, okrzykniętego „Napoleonem fotografii” (Antoni Słonimski), „Oczkiem Warszawy” oraz „czortem, który wszystko widzi, wszystkich zna i od wszystkich wszystkiego się dowie” (Kornel Makuszyński). Marjan Fuks – pierwszy fotoreporter II RP – utrwalił na swoich zdjęciach najważniejsze wydarzenia odradzającej się Polski oraz najgłośniejsze skandale tamtych lat.

Najpierw zajęcia miały charakter teoretyczny i były wprowadzenia do tematu. Zastanawialiśmy się czym są źródła historyczne? Jak wyglądał świat w latach gdy pracował Marjan Fuks? Na zdjęciach doszukiwaliśmy się życia codziennego tamtych lat oraz wątków z życia politycznego. Przekonaliśmy się, że zdjęcia Marjana Fuksa mają wielką wartość dokumentalną. Fuks fotografował rewolucję 1905 i życie pod zaborem rosyjskim, ostatnie lata I wojny światowej, demonstrację patriotyczną w Warszawie w 1916 w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja, Radę Regencyjną, Rząd Tymczasowy, wojnę z bolszewikami w 1920, przewrót majowy 1926, sprowadzenie do kraju trumny Henryka Sienkiewicza. Na swoim koncie ma zdjęcia-ikony, które przeszły do historii m.in. fotografię Józefa Piłsudskiego na moście Poniatowskiego w czasie przewrotu majowego. Ponadto uwiecznił międzywojenną Warszawę, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć, jak zmieniła się stolica Polski.

  • 23 lutego 2018 – PRZYGOTOWANIA DO DNIA OTWARTEGO W LICEUM LIFESKILLS

Dni otwarte w Liceum LifeSkills już za nami! W przygotowaniach aktywnie uczestniczył cały zespół LifeSkills. Dużym zaangażowaniem wykazali się także nasi uczniowie, którzy wystąpili w roli starszych kolegów oraz przewodników po szkole. W spotkaniu pełnym informacji, zabaw i nauki uczestniczyli przyszli uczniowie Liceum LifeSkills oraz ich Rodzice. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni, a to dla nas najlepsza rekomendacja.

  • 14 lutego 2018 – MUZEUM EWOLUCJI

Zajęcia dotyczyły tematu „Antropogeneza”, prowadzone były przez pracowników Instytutu Paleobiologii PAN miały na celu pogłębianie szeroko pojętej wiedzy o biologii, a w szczególności o ekologii, paleontologii i ewolucji. Wspólnie zgłębialiśmy kwestie dotyczące pochodzenia człowieka, biorąc pod uwagę różne punkty widzenia. W oparciu o hipotezę impaktu wyjaśnialiśmy dlaczego wyginęły dinozaury? Kim jest paleontolog? Co wyróżnia ssaki spośród innych czworonogów?

  • 8 lutego 2018 – MUZEUM NAD WISŁĄ WYSTAWA INNY TRANS – ATLANTYK

Zajęcia z Wiedzy o Kulturze tym razem realizowaliśmy w Muzeum nad Wisłą. Na wystawie Inny Trans-Atlantyk przyjrzeliśmy się twórczości artystów, którzy chcieli zmienić reguły świata sztuki i jej pozycję względem innych gałęzi życia społecznego. Z dystansu czasowego sprawdzimy, co pozostało z tego eksperymentu. Wspólnie zastanawialiśmy się nad kwestiami: Kim jest autor? Czy z autorstwa można zrezygnować? Gdzie przebiegają granice procesu tworzenia? Jeśli dzieło sztuki zmienia się w zależności od perspektywy patrzenia na nie, lub jeśli możemy je jako odbiorcy modyfikować, to czy w ten sposób stajemy się jego współautorami? Czy możliwa jest demokratyzacja sztuki? Czy można sprawić, że będzie ona dostępna poza ramami instytucji? Druga część zajęć miała charakter warsztatów, w grupach tworzone były prace, przy użyciu niekonwencjonalnych materiałów, wykorzystywaliśmy wieszaki, materiały, włóczki, nici. Efekty prac można podziwiać w naszej fotogalerii.

  • 1 lutego 2018 – ZAJĘCIA W CENTRUM EDUKACJI PRZYRODNICZO –LEŚNEJ LASÓW MIEJSKICH W POWSINIE

Cisza, spokój i ogromny las…. w takich niekonwencjonalnych warunkach odbyły się kolejne zajęcia z biologii. Tym razem były realizowane w Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej Lasów Miejskich w Powsinie. Zajęcia były zatytułowane „Na tropie bioróżnorodności” Tematem przewodnim zajęć były dzikie gatunki flory i fauny stanowiące lokalną bioróżnorodność warszawskich lasów, a także ich wpływ na funkcjonowanie ekosystemu leśnego. Celem zajęć było zwrócenie uwagi uczniów na tematykę zagrożenia wyginięciem wybranych gatunków w środowisku miasta. Pierwsza część miała charakter wprowadzenia do tematu i odbyła się w budynku, z kolei druga cześć zajęć odbyła się w lesie, gdzie mogliśmy przekonać się, że wiele gatunków ginie na naszych oczach, albo jest po prostu bliskich wyginięciu. Nasza młodzież mimo niesprzyjających warunków pogodowych w postaci wiatru i kropli deszczu wykazała się postawą pełną zapału i niezłomności. Na zakończenie zajęć, doceniając zaangażowanie i wytrwałość naszych uczniów zorganizowaliśmy ognisko.

  • 10 stycznia 2018 – MUZEUM ZIEMI POLSKIEJ AKADEMII NAUK

„Skały i skamieniałości dokumentami dziejów ziemi”, to temat zajęć jaki realizowaliśmy podczas wyjścia do Muzeum Ziemi Polskiej Akademii Nauk. Lekcja była prowadzona z wykorzystaniem bogatej kolekcji dydaktycznej skał, minerałów i skamieniałości. Możliwość obcowania z oryginalnymi okazami znacznie ułatwiła młodzieży zrozumienie wielu zagadnień z zakresu chemii, geografii oraz historii życia na Ziemi. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z podstawowymi typami skał budujących skorupę ziemską, minerałami skałotwórczymi oraz procesami kształtującymi oblicze Ziemi. Dowiedzieliśmy się także, czym zajmuje się paleontologia, jak powstawały skamieniałości i jakie organizmy zamieszkiwały naszą planetę przed milionami lat.

  • 22 grudnia 2017 – MOWY UŻYTECZNE – KLASA II

3 edycja Mów Użytecznych dla klasy drugiej już za nami. Patronat honorowy nad tym przedsięwzięciem objęło Stowarzyszenie Profesjonalnych Mówców. Tym razem młodzież prezentowała inspirujące wystąpienia na temat: „Mit(y) we mnie i ich rola w naszym życiu”. Wśród prezentowanych tematów znalazły się odniesienia do mitologii greckiej, rzymskiej oraz celtyckiej. Wcześniejsze doświadczenia scenicznego sukcesu pozwoliły uczniom uwierzyć w swoje możliwości oraz zachęcić ich do ciężkiej pracy i szlifowania własnego warsztatu mówcy. Mowom przysłuchiwali się zaproszeni Goście, członkowie Rady Programowo-Naukowej Liceum, Rodzice i Nauczyciele.

  • 21 grudnia 2017 – MOWY UŻYTECZNE – KLASA I

Mowy Użyteczne to jeden z wyróżników Liceum LifeSkills. Jesteśmy przekonani, że jest to nie tylko szansa na rozwijanie posiadanych umiejętności, ale stanowi zupełnie nowe artystyczne wyzwanie, które wiąże się z koniecznością pokonywania osobistych obaw i uprzedzeń oraz przekraczania własnych granic. Dla uczniów klasy pierwszej to było pierwsze tego rodzaju doświadczenie w murach Liceum LifeSkills. Jak sami twierdzili przed przystąpieniem do przygotowań, przemawianie na scenie to trudne i stresujące wyzwanie. Intensywna praca pod czujnym okiem aktorów i reżyserów spowodowała, że wszyscy sprostali wyzwaniu, nikt nie uciekł ze sceny 🙂 Płomienne przemówienia młodzieży wpisywały się w temat „Mit(y) we mnie i ich rola w naszym życiu”, usłyszeliśmy opowieści m.in. o Dedalu, Ikarze, Syzyfie, Herkulesie, Atenie, Moridze, Prometeuszu.

Projekt Mowy Użyteczne dla młodych osób jest nie tylko szansą na rozwijanie posiadanych umiejętności, ale również przyczynia się do nabrania łatwości i odwagi do wystąpień publicznych oraz uczy otwartości, kreacji oraz samodzielności. Koniec dnia to dużo uśmiechu i radości na twarzach Naszej młodzieży. Scena okazała się bardzo przyjemnym miejscem, a doświadczenie zaprezentowania swojej mowy bardzo pokrzepiającym doświadczeniem.

  • 13 grudnia 2017 – WYSTRÓJ ŚWIĄTECZNY

Święta tuż, tuż… Dekorowanie z okazji Świąt Bożego Narodzenia może być bardzo zabawnym i przyjemnym czasem spędzonym ze swoimi koleżankami i kolegami. Świąteczną atmosferę poczuli także nasi uczniowie. Pomysłów i koncepcji na wystrój świąteczny, jak widać na zdjęciach, było wiele, ostatecznie zwyciężyła tradycja. Sale i przestrzeń szkolna udekorowane. Mamy wesołe towarzystwo Mikołajów, reniferów, gwiazdeczek, choinek, czyli symboli zwiastujących zbliżające się Boże Narodzenie.

Tak udekorowana przestrzeń szkolna wprowadza odrobinę blasku i piękna w Nasze życie i umila oczekiwanie na świąteczny czas.

  • 12 grudnia 2017 – ZAMONTOWANIE TABLICY NA BUDYNKU SZKOŁY

Nasze Liceum zostało oznaczona zewnętrzną tablicą urzędową i godłem państwowym na frontowej ścianie, czyli od ul. Hożej. Teraz traficie do nas bez problemu. Zapraszamy!

  • 7 grudnia 2017 – STYPENDYSTKA PREZESA RADY MINISTRÓW

Takie chwile bardzo lubimy. Ania, uczennica klasy drugiej, otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów. Nagroda w postaci stypendium to efekt systematyczności, zaangażowania i często ciężkiej pracy naukowej. Aby otrzymać stypendium uczeń musi otrzymać promocję do następnej klasy z wyróżnieniem i ze średnią nie niższą niż 4.75 lub wykazać się szczególnymi uzdolnieniami w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy.

Ani składamy serdeczne gratulacje. Niech ta nagroda zmotywuje Cię do odnoszenia kolejnych sukcesów, stanie się impulsem do jeszcze większej pracy oraz umocni Cię w dążeniu do realizacji własnych marzeń i ambicji – Zespół Liceum LifeSkills.

 

  • 5 grudnia 2017 – ZAJĘCIA NA LOTNISKU CHOPINA

Tym razem zajęcia w ramach wyjść realizowaliśmy w nieco innej przestrzeni niż dotychczas, a mianowicie na Lotnisku im. Fryderyka Chopina. Zajęcia prowadził funkcjonariusz Izby Administracji Skarbowej. Tematem zajęć była Konwencja Waszyngtońska, zanikająca różnorodność biologiczna na Ziemi jest skutkiem nadmiernej eksploatacji gatunków przez człowieka. Konwencja reguluje międzynarodowy (transgraniczny) handel okazami niektórych gatunków roślin i zwierząt, a także produktów pochodnych z nich wykonanych. Dowiedzieliśmy się jakich pamiątek nie przywozić z wakacji. Mieliśmy okazję zobaczyć okazy objęte ochroną, które zostały odebrane turystom na lotnisku.

Korzystając z ogromnego doświadczenia funkcjonariusza mogliśmy zapoznać się z przykładami i informacjami, które dotyczą młodych ludzi, były to kwestie narkotyków, zaginięć i porwań młodych ludzi. Na zakończenie zajęć spojrzeliśmy na tablicę odlotów, kierunek jaki obraliśmy to Hoża 88 – mury naszego liceum 🙂

  • 4 grudnia 2017 – ZAJĘCIA PLASTYCZNE STREET ART – „COŚ Z NICZEGO”

Klasa pierwsze uczestniczy w cyklu spotkań plastycznych zatytułowanych „Street art.” Pierwszy etap zajęć stanowiła prezentacja wyjaśniająca, czym jest street art., uświadomienie miejsca tej dziedziny sztuki w wachlarzu stylów historii sztuki. Uczniowie poznali historię tej formy sztuki, dowiadując się również, jakie idee ze sobą niesie i czemu, komu może służyć. Zajęcia przebiegały w dwóch wariantach, zarówno pracy indywidualnej, jak i pracy zespołowej. Następnym krokiem w realizacji warsztatu była dyskusja o konkretnym temacie/problemie, którego dotyczyć mają prace. Burza mózgów, praca w grupach, angażująca wszystkie osoby uczestniczące w zajęciach pozwalała na zaprojektowanie i wykonanie wspaniałych prac. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że farby i kredki to doskonałe narzędzia do nauki, zabawy i rozwoju kreatywności. Prace wykonane pod kierunkiem pani Renaty Kochan można obejrzeć w naszej szkolnej galerii.

  • 1 grudnia 2017 – ZAJĘCIA Z REŻYSEREM MICHAŁEM BUKOWSKIM

  • 29 listopada 2017 – MUZEUM AZJI I PACYFIKU

W ramach zajęć z Geografii udaliśmy się do Muzeum Azji i Pacyfiku, realizowaliśmy temat Podróż na Wyspę Wielkanocną – RAPA NUI, była to niezwykła podróż na jedną z najbardziej odizolowanych wysp świata. Podczas warsztatów omówiliśmy kwestie historii i kultury tego niesamowitego miejsca, odpowiedzieliśmy na wiele pytań, w tym:

      • Dlaczego ta wyspa nazywana jest Wyspą Wielkanocną?
      • Kim byli mieszkańcy Wyspy Wielkanocnej i co się z nimi stało?
      • Jak żyje się na wyspie, która wielkością odpowiada wielkości Warszawy?
      • Czym był Moai i czy „umiały” chodzić?
      • Co to jest rongorongo?

Na zakończenie zajęć wzorem dawnych rzeźbiarzy młodzież wykonała posągi z gliny.

  • 17 listopada 2017 – ZAJĘCIA „SZYCIE KURCZAKÓW”

Podczas kolejnych zajęć w ramach Medycyny Ratunkowej, nasi uczniowie realizowali temat: Wprowadzenie do Chirurgii. Po omówieniu teoretycznych aspektów zagadnienia przeszliśmy do praktyki, te zajęcia nazywane są nieoficjalnie „szyciem kurczaków” „Pacjenci na stole”, a uczniowie wyposażeni w profesjonalny, jednorazowy sprzęt medyczny, czyli z igłą i nićmi w ręku zaczęli pracę. Precyzja, dokładność, skrupulatność bardzo się w tej sytuacji przydawały Nad całym przedsięwzięciem czuwała i udzielała wielu pomocnych wskazówek lek. med. Marta Sikora.

  • 14 listopada 2017 – ZAJĘCIA W MUZEUM NARODOWYM – WYSTAWA BIEDERMEIER

Wyjście do Muzeum Narodowego i wystawa „Biedermeier” przybliżyła najważniejsze zagadnienia kultury i sztuki epoki oraz codzienność XIX-wiecznych mieszczan. Obejrzeliśmy ponad 400 eksponatów: obrazów, mebli, szkieł, porcelany, tkanin, biżuterii, strojów i bibelotów, obejmujących zarówno niemiecką, jak i narodowe odmiany kierunku ze szczególnym uwzględnieniem sztuki biedermeieru na ziemiach polskich. Podczas oglądania wystawy „”Biedermeier” młodzież wypełniła karty pracy z języka angielskiego oraz języka niemieckiego. Ponadto poszukiwaliśmy inspiracji i nawiązań do obecnych czasów. Wspólnie zastanawialiśmy się:

  • Dlaczego w okresie biedermeieru czas spędzano w zaciszu domowego salonu i w modnych uzdrowiskach, na spotkaniach towarzyskich wypełnionych wspólną lekturą, muzykowaniem i śpiewem, na pisaniu listów, prowadzeniu sztambucha czy robótkach ręcznych?
  • Dlaczego do dzisiaj meble i inne przedmioty codziennego użytku z tej epoki są wzorem solidności, prostoty i funkcjonalności?
  • 11 listopada 2017 – 11 LISTOPADA – ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Fakty historyczne, trudna droga do polskiej niepodległości oraz wybitna rola marszałka Józefa Piłsudskiego, to punkt wyjścia do przygotowań obchodów Święta Niepodległości. 11 listopada 1918 roku Polska odzyskała niepodległość, zatem obchodziliśmy już 99 rocznicę wolności. Przygotowane w tym roku szkolne obchody charakteryzował niezwykle podniosły nastrój, który odwoływał się do dawnych tradycyjnych formuł obchodów. Przygotowaniem wydarzenia zajęli się uczniowie klasy pierwszej Maurycy i Antoni. Święto Odzyskania Niepodległości było sygnalizowane poprzez zorganizowanie wystawy z ekspozycją plakatów poświęconych rocznicy odzyskania niepodległości. Wspaniała dekoracja, hymn, rozmowy poświęcone kwestiom honoru, walki, przelanej żołnierskiej krwi stały się okazją do niestandardowej lekcji historii. Uczniowie skupili się na uwypukleniu sylwetki wybitnego wodza – Józefa Piłsudskiego oraz kolejnych etapów historii Polski, szczególnie uwzględniając starania narodu zmierzające do odzyskania niepodległości.

  • 8 listopada 2017 – ZAJĘCIA WARSZTATOWE W MUZEUM WARSZAWY

Zajęcia w Muzeum Warszawy koncentrowały się wokół zagadnień historycznych dotyczących centrum stolicy, jej ważnych skwerów oraz roli jaką w przestrzeni miejskiej odgrywa Plac Defilad. To była twórcza refleksja nad tym Wspólnie zastanawialiśmy się co to znaczy Centrum Warszawy i które miejsca mogą zyskać to miano. Warszawa cały czas się zmienia. Inne potrzeby mieli jej mieszkańcy przed wojną, inne zaraz po niej, kiedy miasto podnosiło się z gruzów. Dzisiejsze wyzwania, choć związane z przeszłością, także mają odmienny charakter. Podczas lekcji przyjrzeliśmy się ulicom, placom i budynkom dzisiejszej Warszawy. Zobaczyliśmy jak wyglądały kiedyś oraz co chcielibyśmy w nich zmienić. Kwestie, które szczególnie przyciągnęły naszą uwagę to sprawy:

      • Gdzie dawniej znajdowało się Centrum Warszawy?
      • Które miejsce obecnie zasługuje na miano serca Warszawy?
      • Jak mógłby wyglądać centralny Plac Warszawy za 50 lat?
      • Co chcielibyśmy, żeby się na nim działo?

Zwieńczeniem zajęć było wykonanie makiet prezentujących zagospodarowanie Placu Defilad. Pomysłów było wiele, ale wszystkie sprowadzały się do tego, że powinno być to miejsce, które będzie służyć mieszkańcom i będzie tętniło życiem.

  • 7 listopada 2017 – ZAJĘCIA W MUZEUM FARMACJI

Jedne z zajęć z chemii zrealizowaliśmy w Muzeum Farmacji, które nosi imię mgr farm. Antoniny Leśniewskiej, założycielki pierwszej apteki na świecie zatrudniającej wyłącznie kobiety. W zrekonstruowanym wnętrzu apteki z dwudziestolecia międzywojennego obejrzeliśmy kolekcję naczyń aptecznych, utensyliów, opakowań leków.

Zajęcia poświęcone były kwestiom substancji toksycznych. Poznaliśmy definicję pojęcia „trucizna” oraz właściwości toksyczne różnych substancji. Podczas zajęć szczególnie zastanawialiśmy się nad następującymi kwestiami:

      • Gdzie jest granica między trucizną, a lekarstwem?
      • Dlaczego szkło od wieków jest podstawowym materiałem do produkcji naczyń aptecznych?
      • Przypuszczenia, domysły o otruciu ostatnich Piastów…?

Uczniowie mieli okazję zetknąć się z różnymi kategoriami źródeł, dostarczającymi wiedzy o przeszłości, a także sposobami ich interpretacji – pisanymi, ikonograficznymi, archeologicznymi i antropologicznymi.

  • 2-4 listopada 2017 – WYCIECZKA SZKOLNA DO POZNANIA

  • 27 października 2017 – LEKCJA W MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO

„Stolica w ruinach”. Lekcja omawiająca temat zniszczeń stolicy Polski w trakcie II wojny światowej oparta była głównie na pracy w grupach i na pracy z materiałami źródłowymi. Oglądając filmy i fotografie poznaliśmy Warszawę przedwojenną i okupacyjną oraz tę z okresu powstańczych walk. Dzięki temu dostrzegliśmy etapy zniszczeń i straty, jakie wówczas poniosła stolica.

  • 26 października 2017 – ZAJĘCIA KARATE

W ramach zajęć z wychowania fizycznego odwiedziliśmy #FightClubFanga. Swoje umiejętności podnoszą tam młodzi adepci sztuk walki. My, pod czujnym okiem Rozalii – uczennicy klasy II, która zaprezentowała nam jeden ze swoich talentów – zaawansowane umiejętności karate, ponadto mogliśmy się przekonać, jakie korzyści daje uprawianie sportu, że jest on najlepszym lekarstwem i dostarcza mnóstwo pozytywnej energii w każdym aspekcie życia. I kolejny raz nasi uczniowie pokazali, że są młodzieżą tysiąca talentów 🙂

  • 25 października 2017 – NIEWIDZIALNA WYSTAWA

Światło gaśnie i zapada absolutna ciemność – tak zaczyna się podróż przez Niewidzialną Wystawę, do świata, w którym zmysł wzroku jest całkowicie zbędny. Jak się jednak okazuje, wystawa której nie możemy zobaczyć, daje nam bardzo wiele. Jej celem jest to, aby każdy zrozumiał, że osoba niewidoma jest taka sama jak my. Jedyne czym się różni, to sposób odkrywania świata.

  • 17 października 2017 – UCZNIOWIE UCZĄ SIĘ SAMOOBRONY

Liceum LifeSkills uczy jak stawić czoła wyzwaniom i nieoczekiwanym sytuacjom. Warto być przygotowanym na wszystko i nie dać się zaskoczyć. Dlatego my ćwiczymy już teraz sposoby reagowania na niebezpieczne sytuacje. Wczoraj nasi uczniowie wzięli udział w pierwszych zajęciach z samoobrony.

  • 16 października 2017 –  ŚCIANKA WSPINACZKOWA W RAMACH ZAJĘĆ Z WF-u

Droga do sukcesu z całą pewnością czasem biegnie pod górkę. A jak naszym uczniom idzie wspinanie się na najwyższe szczyty? …Trenują dzielnie.

  • 13 października 2017 –  ZAJĘCIA Z MEDYCYNY RATUNKOWEJ

  • 13 października 2017 – UCZNIOWIE NA WARSZAWSKIM FESTIWALU FILMOWYM ORAZ DZIEŃ NAUCZYCIELA

Ucznowie w ramach zajęć z języka niemieckiego na Warszawskim Festiwalu Filmowym z Panią Ewą Rejn, na niemieckojęzycznym filmie „LOMO – język jakich wiele” oraz kilka zdjęć z dnia nauczyciela.

  • 10 października 2017 – DZIEŃ PIDŻAMY

  • 5 października 2017 – LEKCJA W MUZEUM NARODOWYM

  • WRZESIEŃ W LICEUM LIFESKILLS

Za oknem deszczowo, ale w murach naszego liceum atmosfera bardzo gorąca. Uczniowie zdecydowanie poczuli się już u nas jak w domu. Korytarz zamienia się czasem w stadion piłkarski i salę koncertową. „Mecze” i „recitale” można oglądać siedząc wygodnie na naszych kolorowych pufach. Toczą się też pełne emocji debaty na temat najbliższej wycieczki szkolnej, którą uczniowie organizują samodzielnie, w ramach nauki przedsiębiorczości i planowania. Stawiamy na samodzielność naszych uczniów i zgodnie z naszym hasłem przewodnim, przygotowujemy do powodzenia w życiu.

  • 27 września 2017 – PLANETARIUM

  • 21 września 2017 – MUZEUM KOLEJNICTWA

W ramach zajęć z Przedsiębiorczości uczniowie Liceum LifeSkills udali się do Muzeum Kolejnictwa. To jedno z niewielu muzeów, w którym można zobaczyć rozwój myśli technicznej i ostatnie działające parowozy i elektrowozy, mające ogromny wpływ na rozwój przemysłu i transportu. Do dziś w nowszych i szybszych wydaniach wożące pasażerów i towary na całym świecie.
Pytania, nad którymi zastanawiała się młodzież to kwestie:
– Nieopłacalność transportu (wysoki koszt utrzymania taboru), ale dobro środowiska?
– Dlaczego Polska dokonała zakupu włoskich Pendolino, a nie rodzimych pociągów?
– Pociąg relacji Warszawa – Gdańsk 35 lat temu jechał 3,5 godziny, po latach czas ten wydłużył się do 6 godzin, technika rozwinęła się, po modernizacji torowisk i zakupie szybkich składów czas ten nadal wynosi 3,5 godziny…. Dlaczego tak jest?

  • 19 września 2017 – OTRZĘSINY

We wtorek 19 września odbyły się otrzęsiny klasy pierwszej. Zanim pierwszaki oficjalnie zostały włączone do grona społeczności LifeSkills, musieli sprostać zadaniom, jakie przygotowali dla nich starsi koledzy. Uczniowie klasy drugiej wykazali się niesamowitą kreatywnością oraz umiejętnościami organizacyjnymi, choreograficznymi oraz angażowania innych podczas wspólnych gier i zabaw,
którym towarzyszyło mnóstwo radości i uśmiechu. Wszystkim uczniom klasy pierwszej życzymy samych sukcesów w nauce, cierpliwości w pokonywaniu trudności i aby każdy dzień pobytu w szkole przybliżał Was do samodzielności szczęścia w życiu – Dyrekcja i nauczyciele Liceum LifeSkills.
Poniżej fotorelacja. Zapraszamy.

  • 15 września 2017 – ŚCIEŻKA MEDYCZNA

  • 14 września 2017 – WARSZTATY NA WYDZIALE FARMACJI

  • 4 września 2017 – INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2017/2018

Liceum niepubliczne LifeSkills wychodzi poza schematy. Jesteśmy nowocześni i kreatywni. Zrobiliśmy niespodziankę naszym uczniom już pierwszego dnia szkoły i zamiast klasycznej uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego, zabraliśmy ich do … kręgielni. Między innymi dzięki takim działaniom, nasi uczniowie chętnie i z uśmiechem na twarzy rozpoczynają nowy rok szkolny – i o to nam chodzi! Łączymy naukę z przyjemnością, szukamy innowacyjnych pomysłów na przekazywanie wiedzy w różnych miejscach i sytuacjach. Nawet na kręgielni można nauczyć się ciekawych rzeczy, a przy okazji poznać się nawzajem.

  • 23 czerwca 2017 – Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017

Zakończenie pierwszego w historii Liceum LifeSkills roku szkolnego odbyło się w Teatrze Ochoty, przy udziale Uczniów i ich Rodzin, Nauczycieli, Dyrekcji, zespołu Fundacji LifeSkills i zaproszonych gości. Uroczystość rozpoczęła się od wystawienia etiudy teatralnej, przygotowanej przez Uczniów, którą wytrwale ćwiczyli przez całe drugie półrocze pod okiem Michała Bukowskiego i Magdaleny Czarnoty. W zabawnej rozgrzewce do etiudy udział wzięli również zaproszeni goście.
Po przeżyciach artystycznych przyszedł czas na wręczenie świadectw, dyplomów i nagród dla Uczniów, a także na pamiątkowe zdjęcie z gronem pedagogicznym.